اطلاعات ۸‌هزار بی‌سواد خراسان جنوبی ثبت شد

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد ۸ هزار نفر بی‌سواد در سامانه سواد آموزی استان ثبت شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،محمد باقر سورگی در گردهمایی شورای معاونان اداره کل آموزش وپرورش استان اظهار داشت: امسال مرحله نخست پالایش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان خراسان جنوبی آغاز و تعداد ۳ هزار و ۱۴۷ نفر شناسایی و پالایش شدند.

وی افزود: در مرحله دوم پالایش اولیای بی‌سواد تعداد ۴ هزار و ۴۳۷ نفر شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۷۷۹ نفر باقی ماندند و در مجموع ۷۶/۵ درصد از اولیای بی‌سواد پالایش شدند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد بی‌سوادان جذب شده عبارت‌اند از ۷۶۶ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۶۶ نفر در دوره انتقال و تحکیم و بی‌سوادان بین ۱۰ تا ۲۰ سال که تعداد آنها ۵۵۷ نفر است.

سورگی افزود: از تعداد ۵۵۷ بی‌سواد بین ۱۰ تا ۲۰ سال تعداد ۳۸۱ نفر از آنها معلول هستند و از این تعداد سه نفر باسواد شدند و یک نفر فوت کرد.

وی اظهار داشت: از تعداد معلولان بی‌سواد ۲۸ نفر تحت پوشش دوره سواد آموزی قرار گرفتند و ۱۴۴ نفر محل سکونت آنها شناسایی نشده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال تعداد جمعیت بی‌سواد در خراسان جنوبی کاهش یافته است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =