۷۰۰۰ زائر از خراسان جنوبی همزمان با اربعین حسینی به کربلا مشرف شدند

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت اربعین حسینی هفت هزار زائر از خراسان جنوبی در کربلا حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،غلامرضا عباسی‌مقدم ظهر سه‌شنبه در جمع مسئولین هیئت‌های مذهبی استان اظهارکرد: در ایام محرم در برخی از هیئت‌های مذهبی آسیب‌های صوتی داشته‌ایم که موجب آزار و اذیت مردم شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام عزاداری امام حسین(ع) سی‌دی‌های نامناسبی در برخی از ایستگاه‌های صلواتی بیرجند وجود داشت، افزود: با اقدامات انجام شده این سی‌دی‌ها در روز دوم محرم کنترل شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در ایام عزادارای امام حسین(ع) قمه‌زنی در خراسان جنوبی مشاهده نشده و در ایام محرم مسئله رنج‌آوری نداشته‌ایم.

عباسی‌مقدم افزود: طی ایام اربعین امام حسین(ع) ۹ کاروان در قالب هفت‌هزار نفر به صورت پیاده به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: برای شهادت امامرضا(ع) نیز از استان ۱۶ کاروان در قالب ۱۰ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

عباسی‌مقدم با تاکید براینکه دشمن درصدصد آسیب رساندن به هیئت‌های مذهبی است، گفت: دشمنان نظام اذعان دارند که انقلاب اسلامی ایران با مذهب پیروز شده و از طریق تخریب مذهب فروپاشی می‌شود.

شناسایی هیئت‌های فاقد مجوز در خراسان جنوبی

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی افزود: دشمنان نظام برای ضربه زدن به نظام جنگ سرد را راه انداختند و با شکست خود جنگ نرم به همراه ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان برای تخریب هیئت‌های مذهبی مداحانی را پرورش داده که از این راه به اعتقادات مردم خدشه وارد کنند که براساس تحقیقات انجام شده پای این مداحان به خراسان جنوبی نیز رسیده است.

عباسی‌مقدم عنوان کرد: دشمنان در رابطه با اسلام‌ستیزی، ایران‌ستیزی و شیعه‌ستیزی گروهک تکفیری داعش را راه انداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید هیئت‌های مذهبی وحدت خود را حفظ کنند، گفت: باید عوامل نفوذ دشمن در هیئت‌ها شناسایی شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی بدون مجوز بودن برخی از هیئت‌های مذهبی را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: فعالیت این گونه هیئت‌ها به مردم اخطار داده شده که متاسفانه شاهد بودیم این هیئت‌ها بدون مجوز در سطح شهر حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع نمی‌توانستیم با این هیئت‌ها برخورد کنیم، افزود: این هیئت‌های در استان شناسایی شده‌اند.

عباسی‌مقدم در پایان یادآور شد: نباید تنها به آسیب‌های هیئت‌های مذهبی تکیه کنیم چرا که باید در کنار این آسیب‌ها نقاط مثبت نیز تقویت شود.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =