انتقال آب اولویت نخست خراسان جنوبی است

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره سفر دولت تدبیر و امید به استان گفت: طرح انتقال آب و احداث مجتمع های آبرسانی از اولویتهای نخست خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،جواد هروی با اشاره به مشکلات و خواسته های مردم خراسان جنوبی در جریان سفر رئیس جمهور به این استان اظهارکرد: احداث بزرگ راه‌ها، احداث راه های روستایی و شهری یکی از مشکلات اساسی خراسان جنوبی است که امید است با سفر دولت تدبیر و امید به استان این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: در زمینه احداث راه ها، خراسان جنوبی در مقایسه با سایراستان ها از راه های مناسب از جمله راه های شوسه، راه آهن، بزرگراه برخودار نیست که وقتی وضعیت راه های استان با سایراستان ها مقایسه می شود این استان از کمترین طول راه های  شهری و بزرگراه و نبود راه آهن و آزادراه  برخوردار است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: این تبعیض غیر قابل بخشش درزمینه احداث راه های استان مربوط به دولت های گذشته است که امید است دولت تدبیر و امید نسبت احداث و تکمیل محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی توجه ویژه ای داشته باشد.

کمبود پزشک و پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی استان

هروی کمبود پزشک و پرستار درمراکز بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی را از دیگر خواسته ها و مشکلات مردم استان  عنوان کرد و گفت: متاسفانه دربسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی که فاصله دوری با مرکز استان دارند با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: انتظار ما از دولت تدبیر و امید این است که همان گونه که در طرح تحول سلامت موفق عمل کرده مشکلات درمانی خراسان جنوبی را نیز دردستور کار قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی طرح انتقال آب و آبرسانی  به روستای استان را اولویت نخست خراسان جنوبی دانست و گفت: بسیاری از طرح های مجتمع های آبرسانی که مربوط به سالهای گذشته است به دلیل کمبود اعتبار به حالت معلق درآمده که امید است در جریان این سفر مشکلات مجتمع های آبرسانی و طرح انتقال آب به استان پیگیری شود.

وی به مشکلات طرح فولاد قاین اشاره کرد و گفت: این طرح باید در دو سال گذشته راه اندازی می شد که متاسفانه به دلیل  عدم تزریق اعتبارات این امرمحقق نشده و اگر تاکنون پیگیری های لازم در خصوص فایناس این پروژه نبود این طرح به صورت کامل تعطیل شده بود.

هروی تاکید کرد: امید است دولت تدبیر و امید گام موثری برای حل مشکلات این طرح عظیم صنعتی خراسان جنوبی بردارد.

وی بیان کرد: امید است محرومیت این استان با همت جمعی  و هماهنگی  مدیران اجرایی استان و مجمع نمایندگان حل شود تا شاهد گشایش مشکلات استان باشیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: طرح فاضلاب شهری قاین و بیرجند باید در لایحه بودجه ۹۴ سال آینده کشوردر نظر گرفته شود.

محرومیت استان در حوزه زیر ساختهای فرهنگی و ورزشی

وی به مشکلات عشایری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: احداث و تیغ زنی ایل راه های عشایری و آبرسانی به  مناطق عشایری خراسان جنوبی از خواسته های عشایر استان است.

هروی گفت: خراسان جنوبی درزمینه احداث مجتمع های فرهنگی و هنری ورزشی پایین ترین نرخ سرانه را دارد که عدم تخصیص اعتبارات و کم توجهی به این حوزه خراسان جنوبی را در حوزه فرهنگی در محرومیت قرار داده است.

وی با انتقاد براینکه مهر محرومیت خراسان جنوبی با سیاست های تبعیض آمیز دولت های گذشته حک شده است، تاکید کرد: امروز تمام مدیران اجرایی استان و مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با همکاری دولت تدبیر و امید برای برون رفت ازاین وضعیت تلاش خواهند کرد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =