۳۹پزشک متخصص جذب بیمارستان های خراسان جنوبی شدند

در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر مقام عالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی مطرح شد : در این سفر بیمارستان یکصد تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی طبس با زیربنای ۱۱ هزار و ۶۵۰ مترمربع با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز)، کاظم قائمی روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر مقام عالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی اظهار کرد: در این سفر بیمارستان یکصد تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی طبس با زیربنای ۱۱ هزار و ۶۵۰ مترمربع با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی راه اندازی شد.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک فوق تخصصی در درمانگاه شهدای بیرجند، گفت: این مهم اقدامی جامع بوده که در آن پزشکان با تعرفه های دولتی مشغول فعالیت هستند.

قائمی با اشاره به اینکه در حال حاضر رشته های دستیار تخصصی داخلی، اطفال، رادیولوژی و بیهوشی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است، بیان کرد: در بازدیدی که از دانشگاه توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد برای جذب دانشجو در رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی، زنان و زایمان، قلب، عفونی و طب اورژانس برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موافقت اولیه صورت گرفت.

وی در خصوص ارتقای اعضای هیات علمی نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخص های ارتقاء دانشگاه، افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشیار و استاد است از این به بعد؛ این امر را در خود دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از جذب ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات آموزشی در سال جاری خبر داد و افزود: اصلاح چارت سازمانی مراکز بهداشتی درمانی روستایی، کسب مجوز برای ۱۲ مرکز بهداشت درمانی و ۱۰ خانه بهداشت، تامین و توزیع مکمل های دارویی مورد نیاز مادران در مراکز بهداشتی، اجرای موفقیت آمیز تزریق واکسن پنتا والان و جذب ۲۴ پزشک جدید در مراکز بهداشتی روستایی از جمله اقدامات امسال در حوزه بهداشت بوده است.

قائمی، اقدامات حوزه پژوهش را اعطای امتیازات ویژه به طرح های فناورانه و تقدیر از پژوهشگران برتر و تولید و تجهیز مراکز تحقیقاتی دانشگاه برشمرد و ادامه داد: همچنین در حوزه غذا و دارو مجوز تاسیس داروخانه شبانه روزی در حاجی آباد زیرکوه و داروخانه روزانه در آرین شهر و آیسک صادر شده است.

وی دستور خرید یک دستگاه MRI ، دستگاه ERCP ، تجهیزات جراحی استریوتاکسی مغز، دستگاه HPC جهت تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و سونوگرافی داپلر و آنژیوگرافی DSA پریفرال را از جمله دستاوردهای سفر دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت به خراسان جنوبی اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین وزیر بهداشت با عدم حذف معاونت پژوهشی و توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه موافقت کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نوزده =