گازرسانی به ۴۰روستای خراسان جنوبی در دست اقدام است

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۴۰ روستای استان در دست اقدام برای گازرسانی است که عملیات گازرسانی به بخشی از این روستا‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،فرشید دشتی حاشیه دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۱ درصد روستاهایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردارند شامل ۹۷ روستای استان است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد خانوارهای شهری خراسان جنوبی نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: این تعداد در ۱۴ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ روستای استان در دست اقدام برای گازرسانی است که عملیات گازرسانی به بخشی از این روستا‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دشتی با بیان اینکه مابقی عملیات گاز رسانی روستاهای استان تا پایان سال افتتاح می‌شود، بیان کرد: با گازرسانی به این ۴۰ روستا، درصد گازرسانی به روستا‌ها از ۲۱ به ۲۷ می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۰ روستای محور خراشاد گفت: تمامی روستاهای اطراف بیرجند که پروژه مسکن مهر در آنها در حال انجام است گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون سه خط انتقال گاز به شهرهای خراسان جنوبی نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: گازرسانی به شهرهای اسدیه و قهستان شهرستان درمیان به طول ۹۸ کیلومتر و ۱۲ اینچ هم‌اکنون دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

دشتی با اشاره به گاز رسانی به مسکن مهر بیرجند گفت: پروژه مسکن مهر بیرجند به جز پروژه ۷۵ هکتاری مابقی گازرسانی شده است.

وی تصریح کرد: پروژه گازرسانی به زیرکوه نیز در فاز اول خط انتقال به طول ۹۱ کیلومتر با قدرت ۱۰ اینچ در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال آینده عملیات شبکه گازرسانی به حاجی‌آباد نیز آغاز می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 15 =