کاهش۶.۸ درصدی دیدن ماهواره/ مردم مهمان خائن را بیرون کردند

با گذشت شش ماه از آغازعملیات فرهنگی بسیج در خراسان جنوبی برای مقابله با دجال واره، مردم نیز پای کار این اقدام فرهنگی حاضر شدند تا این مهمان خائن را از خانه هایشان بیرون کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،امروز ما باغول پرنده افسانه‌ای هزار سر و دست و پایی روبه‌رو هستیم که همه دنیا را به هم می‌دوزد و مرتبط می‌کند، غولی که چنگال‌های نحس خود را در بدنه خانواده فرو می‌کند که واقعیت‌ها را آن‌طور که باید و شاید به تصویر نمی کشاند.

این عامل برخی مسئولان فرهنگی استان ازجمله سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی را برآن داشته تا برای مصونیت جامعه انسانی، به ویژه نهاد خانواده  با راه اندازی عملیات بزرگ فرهنگی همزمان با ماه مبارک رمضان سال جاری با این مهمان شوم مقابله کنند.

هم اکنون شش ماه از آغازعملیات فرهنگی بسیج در خراسان جنوبی می گذرد و براین اساس برآن شدیم که از تاثیرات و موفقیت این عملیات دراستان گزارشی تهیه کنیم که دراین رابطه به اذعان معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اجرای عملیات فرهنگی دراستان دیدن ماهواره درخراسان جنوبی ۶.۸ درصد کاهش داشته و دراین مدت ۴۳۷ دستگاه ماهواره به رده های مختلف بسیج استان تحویل شده است.

کاهش ۶.۸ درصدی دیدن ماهواره در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی درگفتگو با مهراظهارکرد: عملیات فرهنگی مقابله با ماهواره ازابتدای ماه مبارک رمضان به صورت رسمی درخراسان جنوبی آغاز شده است.

حسین مقدادی با بیان اینکه قبل از ماه مبارک رمضان زیرساخت های این عملیات دراستان آماده شده است، افزود: درسال گذشته آموزش نیرو، تهیه محتوای فرهنگی و زیرساخت های این عملیات آغاز شده است.

وی عنوان کرد: براساس بررسی های منابع موثق درکشور که این منابع از اعتبار بالایی برخودار هستند ازابتدای آغاز عملیات فرهنگی شاهد کاهش ۶.۸ درصدی دیدن ماهواره درخراسان جنوبی بوده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: با اجرای این عملیات همچنین دیدن شبکه های صدا و سیمای درخراسان جنوبی پنج درصد افزایش داشته است.

مقدادی با بیان اینکه فرهنگ سازی در کاهش استفاده ازاین دجالواره دشمن تاثیرگذار است، اظهارکرد: طی شش ماه گذشته دو نظرسنجی درخصوص استفاده از ماهواره درخراسان جنوبی انجام شد که به امید خدا موفقیت رو به رشدی درعملیات فرهنگی مقابله با ماهواره را شاهد بوده ایم.

ماهواره

تحویل ۴۳۷ دستگاه ماهواره دراجرای عملیات فرهنگی

وی از جمع آوری ۴۳۷ دستگاه ماهواره از ابتدای طرح روشنگری مقابله با ماهواره دراستان خبرداد و گفت: این ماهواره‌ها به صورت کاملا دواطلبانه تحویل رده‌های بسیج شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به هدف برنامه عملیات فرهنگی مقابله با آسیب‌های  رسانه‌های بیگانه و شبکه های ماهواره ای گفت: هدف اصلی دراین عملیات، ایجابی و اغنایی با رویکرد روشنگری و آگاه سازی بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد سلبی درعملیات فرهنگی مدنظر نیست، گفت:معتقدیم دررویکرد سلبی اگر به صورت موقت این  استفاده از ماهواره کنارگذاشته شود چون این روش براساس باورهای دینی نبوده به صورت کامل استفاده از ماهواره کنار گذاشته نخواهد شد.

مقدادی با اشاره به اینکه درعملیات فرهنگی مقابله با ماهواره با رویکرد روشنگری سه هدف مد نظر بوده است، گفت: هدف اول این عملیات قبح زدایی در بین مردم بوده است.

وی هدف دوم این عملیات را کاهش روند فراینده دیدن ماهواره در خراسان جنوبی عنوان کرد وبیان داشت: هدف سوم دراین عملیات کاهش ابزارهای ماهواره دراستان بوده است.

مرحله سوم مقابله با ماهواره ادامه دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید براینکه کار فرهنگی درکوتاه مدت جوابگو نیست، گفت: به اذعان کارشناسان باید برنامه های فرهنگی به صورت پیوسته ارائه شود تا دربلند مدت به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی به مراحل گوناگون اجرایعملیات فرهنگی مقابله با ماهواره اشاره کرد و گفت: مرحله اول این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری آغاز شده و تا پایان ماه سفر ادامه داشته است.

مقدادی ادامه داد: مرحله دوم از پایان ماه صفر امسال آغاز و تا پایان ماه صفرسال ۹۴ ادامه دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه نتایج کار فرهنگی دربلند مدت ثمربخش است مرحله سوم مقابله از پایان سفرسال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان برای تحویل دهنده‌گان ماهواره مشوق هایی درنظرگرفته شده است، گفت: با تحویل هردستگاه ماهواره یک عدد دستگاه دیجیتال به افراد تحویل می شود.

بر اساس ارزیابی های میدانی درحال حاضر آمار استفاده از ماهواره در خراسان جنوبی کمتر از ۱۰ درصد است مقدادی در پاسخ به این سوال مبنی برتعداد یا درصد استفاده کنندگان ماهواره در خراسان جنوبی گفت: آماردقیقی درخصوص استفاده کنندگان ماهواره از منابع موثق دریافت نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های میدانی درحال حاضر آمار استفاده از ماهواره در خراسان جنوبی کمتر از ۱۰ درصد است که این نشان از باورهای و اعتقادات قوی مردمان این مرزو بوم است.

وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی با کاهش دیدن ماهواره رابطه معکوس دارد، گفت: مردم خراسان جنوبی از ظرفیت بسیار غنی فرهنگی برخودار هستند.

صداو سیما نسبت به پوشش شبکه‌های ملی در نقاط کور استان اقدام کند

مقدادی افزود: در موج اول مقابله فضای سازی محیطی انجام شده و ویژه عموم مردم با رویکرد توجه ویژه به والدین بوده است.

وی با بیان اینکه موج دوم مقابله با ماهواره از ابتدای ماه محرم در دانشگاه‌ها و مدارس خراسان جنوبی آغاز شده است، گفت:  دراین موج کارگاه هایی به صورت تخصصی برای دانشجویان، استاتید، دانش آموزان و معلمان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: انتظارما از صداو سیمای خراسان جنوبی این است که نقاط کوراستان از لحاظ عدم پوشش شبکه های ملی را شناسایی و نسبت به پوشش این نقاط اقدام کند تا با ارئه برنامه های ملی دراین نقاط شاهد کاهش بیش از پیش استفاده از ماهواره در خراسان جنوبی باشیم.

ماهواره رخنه فرهنگی دشمن در جامعه

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با مهر اظهارکرد: سال جاری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است که امروز به اذعان بسیاری ازکارشناسان مشکلات اقتصادی نیز به مباحث فرهنگی برمی گردد.

محمد مطهری فر با بیان اینکه مقام معظم رهبری درجمع مسئولان به رخنه فرهنگی اشاره کرده اند، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم که این رخنه های فرهنگی را شناسایی ونگاه عمومی تری نسبت به این مسائل داشته باشیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر ماهواره یکی از رخنه های دشمن در فرهنگ ماست که بنیان خانواده را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از ماهواره مصوبه مجلس است، افزود: باید تلاش شود که این قانون درجامعه اجرایی شود چرا که ماهواره بنیان های خانواده را در جامعه متزلزل کرده که ماباید دراین رابطه فرهنگ دینی و اسلامی خود را ارتقاء دهیم و ازاین ابزار دشمن در جامعه دوری کنیم.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ماهواره در جامعه عامل انحراف است که استفاده از ماهواره انحرافات جنسی را در پی دارد و حساسیت استفاده از ماهواره به گونه ای است که ارزش های دینی و اسلامی ما را زیر سوال می برد.

مطهری فر به پیامد های ماهواره اشاره کرد و گفت: پیامد ماهواره در کوتاه مدت و بلند مدت ضررهایی دارد که باید نسبت به استفاده از این ابزاردشمن فاصله جدی بگیرم.

وی تنها راه مقابله با ماهواره را فرهنگ سازی و تقویت باورهای دینی دانست و یادآورشد: تنها با جمع آوری ابزار ماهواره درجامعه نمی توان این عامل فساد را در جامعه از بین برد بلکه باید با فرهنگ سازی باورهای دینی اعضای خانواده را تقویت کرد که به سراغ استفاده از ماهواره نروند.

 وی با بیان اینکه در فرهنگ سازی باید بصیرت، شناخت و معنویت را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که درکنار شناخت و بصیرت خانواده ها معنویت افراد با آموزهای دینی بالا ببریم که فکر نشستن پای ماهواره را نداشته باشند.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اقدامات سخت افزاری مقابله با ماهواره بدون نرم افزاری درجامعه فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با شبکه های ماهواره کار سختی نیست، گفت: برخورد با ماهواره باید به یک دغدغه در جامعه تبدیل شود چرا با بهره گیری از نیروی مردمی راحتر می توان با این ابزار فساد مقابله کرد.

مطهری فر اظهارکرد: کسانی که از ماهواره استفاده می کنند نه تنها به خود لطمه می زنند بلکه دین و اخلاق جامعه را نیز به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: ماهواره سرباز ناپاک استکبار در جامعه است که تخریب باورهای دینی را هدف قرار داده است.

قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره اهانت به عقل مردم نیست

وی بیان کرد: بسیاری از برنامه های ماهواره رنگ و لعاب خاصی دارد که این باعث جذب مردم به برنامه ها شده است.

وی ادامه داد: قانون استفاده از ماهواره اهانت به عقل مردم نیست بلکه خدمت و احترام به بنیان خانواده ها است.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی تصریح کرد:استفاده از ماهواره برخی کشورهای غربی را به لجن کشانده و استفاده از ماهواره در جامعه ما حجاب و عفاف و غیریت خانوادگی را از بین می برد.

IMG13033917

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماهواره اثرات عمیقی در جامعه گذاشته است، بیان کرد: اگر امروز با این ابزار فساد مقابله نکنیم درآینده پاک کردن اثرات ماهواره بسیارمشکل خواهد بود.

مطهری فر افزود: برای اینکه استفاده از ماهواره کمتر شود باید شبکه های تلوزیونی سریال و سرگرمی های مختلف و متنوعی را راه اندازی کنند تا مجال خودنمایی از شبکه های بیگانه گرفته شود.

وی درپایان طلاق ها، خشونت ها، ازدواج های دیرهنگام، تغییرسلیقه ها و بزهکاری ها را از آثار منفی ماهواره در جامعه برشمرد.

مقابله با ماهو اره با تهدید و اجبار پاسخگو نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مقابله با ماهواره با تهدید و اجبار پاسخگو نیست، گفت:برای مقابله با ماهواره فرهنگ سازی از اهمیت خاصی برخودار است که از این حیث بسیج در سطح جامعه مدیریت و مبارزه می کند.

حجت الاسلام کاظم لطفیان به مبارزه فرهنگی علیه ماهواره اشاره کرد و افزود: مبارزه فرهنگی ارائه تحلیل از آسیب های  موجود در فضا است که در این رابطه باید در گام اول تلاش کنیم که زشتی های ماهواره را برای مردم به تصویر بکشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مردم از اثرات منفی ماهواره در جامعه آگاهی ندارند که باید مردم بپذیرند که دراین فضا مخاطراتی وجود دارد که با این وجود مردم خود از ماهواره رویگردان خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه زنان بیشترین ضربه را از فضا ماهواره می خوردند، گفت: این خود برای جنس زن مخاطراتی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: استفاده ابزاری برای رسیدن به مقاصد تجاری تفکر انسان سالاری را در فضای ماهواره تبلیغ و ترویج می شود.

محتویات ماهواره فرهنگ ملی و اسلامی را هدف قرار داده است

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ کس به دلیل عدم استفاده از ماهواره از قافله تمدنی جانمانده است، اظهارکرد: کشورهایی که از ماهواره استفاده کرده اند امروز با بحران های اجتماعی فراوانی روبرو هستند.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه در مسائل فرهنگی دو فرهنگ باز و بسته در جامعه وجود دارد، گفت: آنچه که نظام اسلامی برآن تاکید کرده  فرهنگ بسته نیست و بلکه فرهنگ باز است.

 وی با بیان اینکه اسلام با تکنولوژی هیچ مخالفتی ندارد، افزود: باید تکنولوژی در مسیر تکامل به کمک انسان بیاید و اگر تکنولوژی درمسیر تکامل انسان اختلال ایجاد کند این تکنولوژی مورد تایید اسلام نیست.

 وی با بیان اینکه ما یک بحث مبنایی در خصوص ماهواره داریم، اظهارکرد:بخش اعظمی از محتویات ماهواره فرهنگ ملی و اسلامی را تهدید می کند که ما در درون کشور موظف به پاسداری از ارزش های اسلامی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآورشد: ماهواره ابزار تهدید دستاورد های فرهنگی درحوزه دینی و ملی است.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =