خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان جنوبی بالاترین نرخ مشارکت و پایین ترین نرخ بیکاری را درکشور دارد و نسبت اشتغال به جمعیت قابل توجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حسن طایی در شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی، اظهار داشت: خراسان جنوبی یک درصد جمعیت شاغل کشور را دارد و در تولید ناخالص نیز کمتر از یک درصد را در اختیار دارد.

وی افزود:درمجموعه نسبت به داده های رسمی موجود درکشور وضعیت خراسان جنوبی در مقایسه با متوسط کشور خوب است.

وی بیان کرد: اگربهره‌وری در خراسان جنوبی با توجه به زمینه های بازارکار اقدامی صورت گیرد می تواند سهم خوبی در اقتصاد ملی داشته باشد.

معاون کاریابی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ بازارکار در وضعیت مطلوبی قراردارد اظهارداشت: این استان بالاترین نرخ  مشارکت و پایین‌ترین نرخ بیکاری را درکشور دارد و نسبت  اشتغال به جمعیت قابل توجه است.

طایی از تدوین طرح جدید مشاغل خانگی خبرداد و گفت: در این طرح کسب و کارهای خرد و کوچک درکشور ساماندهی و در چارچوب بنگاه‌های پشتیبان قرار می‌گیرند.

وی به بازاریابی مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: ابتدا باید این افراد این مجموعه‌ها درچهارچوب آموزش، تولید، بازاریابی و فروش بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای خرد‌ و کوچک را هدایت کنیم تا وضعیت بهتری داشته باشند.

معاون کاریابی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث مراکز کاریابی گفت: در این مراکز  به یک کارجو فرصت می دهد تا خودش را با شرایط کارفرما آشنا کند.

طایی کارآفرینی را فرهنگ ارزش افزایی و نوآوری برشمرد وافزود: این امر زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم می‌کند.

وی اظهارداشت: درحال حاضر۲۱ میلیون و۵۰۰ نفر فرد شاغل در کشور وجود دارد که این افراد در فعالیت های اقتصادی و در بنگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

معاون کاریابی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به طور عمده بخشی ازشاغلان در بنگاه‌های خرد و کوچک فعالیت می کنند و درصد قابل توجهی از آن ها بنگاه های زیر۱۰نفر قرار دارند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =