۳ هزار ازدواج موفق با همکاری کانون تسهیل ازدواج در خراسان‌جنوبی

مسئول شبکه کانون تسهیل ازدواج در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای راه‌اندازی کانون تسهیل ازدواج در استان از سال ۸۸ تا‌کنون ۳ هزار ازدواج موفق با همکاری و تلاش این شبکه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،شهناز آدینانی چهارشنبه‌ شب در همایش عمومی با محوریت سبک زندگی اسلامی، کار و ازدواج آسان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خوسف، اظهار داشت: برنامه‌های کانون تسهیل ازدواج بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برنامه‌ریزی می‌شود تا بتواند به اهداف خود رسیده و برای مردم و به ویژه جوانان مفید باشد.

وی با بیان اینکه سه نهاد خانه، مدرسه و جامعه در تربیت فرزند نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: اگر فرزند در خانواده درست تربیت شود کار دو نهاد دیگر راحت خواهد بود و به همین دلیل است که دشمنان نیز با راه‌اندازی فضای مجازی، ماهواره و جنگ نرم روی خانواده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و سبب فروپاشی خانواده‌ها می‌شوند.

مسئول شبکه کانون تسهیل ازدواج در خراسان جنوبی ادامه داد: بنابراین با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی روز نیاز به آموزش در جامعه احساس می‌شود که یکی از اهداف کانون است و همچنین با اهمیت دادن به کار جوانان و رفع بیکاری، توجه به سن ازدواج، آماده کردن مقدمات ازدواج آسان، عدم مهریه‌های سنگین و غیره باید از آسیب‌های جامعه جلوگیری کرد.

آدینانی با اعلام اینکه از ابتدای راه‌اندازی کانون تسهیل ازدواج در خراسان جنوبی از سال ۸۸ تا‌کنون ۳ هزار ازدواج موفق با همکاری و تلاش این شبکه صورت گرفته است، افزود: فقط  دو مورد منجر به طلاق شده که نشان از مشاوره، آموزش صحیح، رفع مشکلات جوانان و سبک زندگی اسلامی است.

وی همچنین از کتابخانه فعال این شبکه در مرکز استان خبر داد و از مسئولان، خیران و مردم نوع‌دوست شهرستان خوسف خواست تا نمایندگی کانون ریحانه خوسف را با کمک‌های مالی، معنوی و فرهنگی حمایت کنند.

محقق، نویسنده، پژوهشگر و مشاور خانواده نیز در این مراسم  با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: راه‌های سخت زندگی را باید با توسل به خداوند از طریق نماز، دعا و صدقه خواسته و از خرافات، باورها و سنت‌های غلط رایج در سطح جامعه بپرهیزیم و با بکارگیری آنچه مطابق آیات قرآن و روایات اسلامی است دچار آسیب نشویم.

ابوالقاسم عوامی همچنین در مورد روش‌های ازدواج و زندگی سالم، روش‌های انتخاب همسر، تغذیه سالم، آداب همسرداری، روش‌های تربیت فرزند، راه‌های مقابله با سختی‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و غیره مطالبی بیان کرد و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به این امور توجه خاصی داشته باشند تا فرزندانی سالم، زندگی‌های آرام، جامعه‌ای سالم و بدون مشکل و غیره داشته باشند.

لازم به ذکر است این برنامه با همکاری دفتر امور اجتماعی فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی، اداره‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره‌)، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه پیام نور و کانون تسهیل ازدواج جوانان ریحانه شهرستان خوسف برگزار شد.

گفتنی است همایش عمومی با محوریت سبک زندگی اسلامی، کار و ازدواج آسان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مردم شهر خوسف و روستاهای اطراف در محل هیئت حسینی شهر خوسف برگزار شد.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 20 =