۷ هزار متخلف در خراسان جنوبی اعمال قانون شدند

فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی به تصادفات هفته گذشته استان اشاره کرد و گفت: ۷ هزار متخلف راهنمایی و رانندگی در خراسان جنوبی اعمال قانون شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حسین رضائی در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: در هفته گذشته ۱۷ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان به وقوع پیوسته است که ۳۷ درصد آن در راه‌های روستائی بوده است.

وی با بیان اینکه در این تصادفات جرحی تعداد ۳۰ نفر مجروح شده‌اند، افزود: در مجموع ۲۲ فقره تصادف در هفته گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی گفت: در این مدت همچنین تعداد ۷ هزار و ۱۴۳ مورد تخلف در جاده‌های استان اعمال شده که از این میزان ۲ هزار و ۵۹۲ مورد تخلف حادثه‌ساز بوده است.

رضائی با بیان اینکه در هفته گذشته ۳۷ درصد تصادفات در راه‌های روستایی رخ داده، بیان کرد: ۲۱ درصد از تصادفات نیز در راه‌های فرعی استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از تصادفات هفته گذشته خراسان جنوبی در جاده‌های اصلی به وقوع پیوست، اظهار داشت: در این تصادفات ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عامل ۳۷ درصد از این تصادفات را تخطی از سرعت مطمئنه دانست و گفت: در این مدت ۳ مورد تصادفات خسارتی نیز در جاده‌های استان گزارش شده است.

رضائی با اشاره به دلایل دیگر تصادفات افزود: ۱۶درصد عدم رعایت حق‌تقدم و ۲۶ درصد عدم توجه به جلو بوده است.

وی تصریح کرد: سواری‌ها با ۵۸ درصد بیشترین مقصران در تصادفات بوده‌اند و پس از آن کامیون‌ها و وانت‌ها ۳۲ درصد و موتورسیکلت‌ها ۵ درصد عاملان تصادفات بوده‌اند.

سرپرست پلیس راهور خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در هفته گذشته ۳ هزار و ۳۶۶ تخلف رانندگی دورن شهری توسط پلیس راه استان ثبت شده است.

محمد ولی پیشکار با بیان اینکه در این مدت ۹ خودرو و ۱۲۵ موتور سیکلت توقیف شدند، گفت: ۲۷ نفر نیز در ۲۲ تصادف جرحی درون شهری استان مجروح شدند.

وی بیان کرد: در تصادفات درون شهری هفته گذشته علت تصادفات ۳۲ درصد تصادفات عدم رعایت حق تقدم و ۵۵ درصد عدم توجه به جلو بوده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =