۱۵۰ هزار نفر در خراسان‌جنوبی نیازمند مناسب‌سازی محیط هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر در استان نیازمند مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمدحسن اکبری‌مطلق بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان جنوبی اظهار داشت: مناسب‌سازی به معنای ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی اقشار جامعه است تا بتوانند از خدمات جامعه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تمامی وزراتخانه‌ها و موسسات موظف هستند در طراحی، تولیدات و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی مناسب‌سازی را انجام دهند تا امکان استفاده برای معلولان و سالمندان فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از وجود ۸۳۲ هزار نفر جمعیت در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار نفر نیازمند مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری هستند.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه قانون مناسب‌سازی برای معلولان از سال ۸۳ آغاز شده است، ادامه داد: در کشورهای دیگر که این کار را با ما آغاز کرده‌اند اکنون به صورت ۱۰۰ درصدی این قانون اجرا شده است و در کشور ما این قانون تاکنون ۳۰ درصد اجرایی شده است.

وی گفت: آخرین پروژه که به شکل ملی بوده است، پروژه ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی استان است که در استان شکل گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه در بیرجند ۲۰ دستگاه اجرایی را شامل شده است، افزود: در این راستا ۴۵۱ پرسشنامه تکمیل شده است.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه بانک‌ها در ارائه خدمات به شهروندان پیشتاز بوده‌اند، اضافه کرد: ارتفاع استاندارد در خودپردازهای استان رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: وضعیت مناسب‌سازی ظرف دو سال گذشته از ۳۰ درصد به ۳۷ درصد ارتقاء یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در فردوس طرح معلولان به صورت الگو مناسب‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: مشکل تامین اعتبار برای مناسب‌سازی در استان وجود دارد.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =