بهره برداری از ۶۱۱ طرح عمرانی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از بهره برداری ۶۱۱ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه اله خدمتگزار، ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهارکرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 وی عنوان کرد: از مجموع این پروژه ها ۲۳۷ پروژه شهری و ۳۷۴ پروژه روستایی است.

 وی با اشاره به مقایسه پروژه های قابل افتتاح امسال و دو سال گذشته گفت: در در سال گذشته یک هزار و شش پروزه با اعتبار ۷۸ میلیارد و تومان و در سال ۹۱ نیز ۷۳۹ طرح با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان افتتاح شده است.

 وی با بیان اینکه شهرستانهای قاین با ۹۷ پروژه و بیرجند با ۹۲ پروژه بیشترین پروژه های هفته دهه فجر را دارند، عنوان کرد: همچنین در شهرستانهای بشرویه ۵۶، خوسف ۴۱، درمیان ۳۴، سرایان ۴۰، سربیشه ۸۶، زیرکوه۲۴، فردوس ۵۹، نهبندان ۳۳ و طبس ۴۹ پروژه عمرانی همرمان با دهه فجر افتتاح می شود.

۷۵ درصد بیرجندها از آب شیرین برخوردار می شوند

 وی از افتتاح تصفیه خانه آب بیرجند با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از پروژه های شاخص دهه فجر خبر داد و افزود:با بهره برداری از این طرح بیش از ۷۵ درصد مردم شهر بیرجند از نعمت آب شرب شیرین برخوردار می شوند.

 وی گاز رسانی به شهر سربیشه را از دیگر پروژه های شاخص استان ذکر کرد و گفت: برای انتقال خط لوله از بیرجند به سربیشه به طول ۷۳ کیلومتر ۵۳ میلیارد تومان و گاز رسانی به داخل شهر سربیشه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که دو هزار و ۵۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

 وی بیان داشت: همچنین در این ایام ۹۱۰ خانوار شهر مود نیز از نعمت گاز برخوردار می شوند که برای این پروژه نیز سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: با اجرای پروژه های دهه فجر برای یک هزار و ۸۱۸ نفر در استان شغل پایدار ایجاد شده است.

 بهره برداری از ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در دهه فجر   

 خدمتگزار در ادامه از افتتاح چهار هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی مهر همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و بیان کرد: مسکن مهر از طرح های دولت گذشته بود که علی رغم مشکلاتی که داشت با تدبیر و تلاش انجام شده از سوی دولت تعدادی در سال جاری و باقی مانده در سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر خراسان جنوبی سال آینده بسته می شود، تصریح کرد: تا کنون ۲۰ هزار و ۶۰۷ واحد مسکن مهر در استان تحویل و هفت هزار واحد دیگر نیز در سال ۹۴ تحویل متقاضیان خواهد شد.

 وی به پروژه های حوزه راهسازی استان نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۰۲ کیلومتر پروژه راهسازی در محور دیهوک – راور؛ ۳۵ کیلومتر آماده بهره برداری و ۴۰ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

 وی بیان داشت: از ۲۶۸ کیلومتر پروژه در دست اجرا در محور بیرجند- زاهدان ۳۶ کیلومتر آماده بهره برداری و ۲۷ کیلومتر دیگر در سال ۹۴ به اتمام می رسد.

 وی عنوان کرد: از ۱۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در محور فردوس- دیهوک نیز ۳۹ کیلومتر آماده بهره برداری و مابقی در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بین شهرداری های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان خبر داد و بیان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

 وی عنوان کرد: همچنین در سال جاری ۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین به شهرداری های استان واگذار شده است.

 خدمتگزار با اشاره به توزیع شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بین دهیاری های استان گفت: ۸۲ دستگاه ماشین آلات نیز به دهیاری ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به آبرسانی روستاهای مرزی استان اختصاص یافته است، عنوان کرد: از این رقم ۱.۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص داده شده است.

 ۷۵ درصد اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی تخصیص یافت

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به روند تخصیص اعتبارات تملک و دارایی های استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ اعتبار عمرانی مصوب استان ۱۳۹ میلیارد تومان بود که ۱۳۲ میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد آن به استان تخصیص یافت.

 وی رقم اعتبارات تملک دارایی های استان در سال ۹۱ را ۲۰۷ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این رقم ۳۲.۶ درصد معادل ۶۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

خدمتگزار بیان داشت: رقم اعتبارات تملک دارایی های سال گذشته نیز ۲۴۴ میلیارد تومان بود که که ۲۹.۴ درصد این رقم معادل ۷۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

 وی با اشاره به ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی های استان در سال جاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲۳ میلیارد تومان معادل ۷۵.۷ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

 وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال مالی جاری این رقم به صد درصد برسد.

 به کارگیری ۲۹۸ نیروی جدید در دستگاه های اجرایی استان از ابتدای سال ۹۴

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به استخدام نیروهای جدید در دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: به کار گیری ۲۹۸ نفر مجوز استخدامی آنها قطی و نهایی شده است.

وی عنوان کرد: این تعداد نیرو از ایتدای سال آینده در دستگاه های اجرایی استان به کارگیری خواهند شد.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۳ درصد پست های سازمانی خراسان جنوبی بلاتصدی است، گفت: امیدواریم با به کارگیری این نیروها  و حضور آنها در ادارات منشاء خدمات مفید برای مردم استان باشیم.

 وی اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان تشکیل شده و درخواست های سرمایه گذاری در این شورا قابل پیگیری است که امید است با اقدامات موثر این شورا شاهد تحول در تعامل بخش خصوصی با دستگاه های دولتی باشیم.

 پیگیری کاهش نرخ سود تسهیلات در خراسان جنوبی

 وی عنوان کرد: همچنین در راستای توسعه و جذب سرمایه گذاری در استان نیز طی سال جاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ۱۰ سفیر و رایزن کشورهای خارجی در تهران برگزار شد.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش معدن گفت: تا کنون اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما سرمایه گذاری در این بخش زمان بر است و در آینده شاهد توفیقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۵۴ پروانه بهره برداری در این بخش با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال گفت: ۱۷۹ جواز تاسیس نیز با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار نفر صادر شده است.

 وی  از پیگیری برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به عنوان یکی از مشوق های سرمایه گذاری در استان خبر داد و بیان داشت: پیگیری این موضوع برای کاهش نرخ سود تسهیلات برای استان خراسان جنوبی در دستور کار هیئت امنای صندوق توسعه ملی است.

خدمتگزار  عنوان کرد: کاهش نرخ سود تسهلات بانکی تا کنون برای استان سیستان و بلوچستان به میزان ۵ درصد مصوب شده و  ما برای خراسان جنوبی رقم بالاتری از این را تقاضا داریم.

 وی تصریح کرد: همچنین در راستای جذب سرمایه گذار پیگیری برای برخورداری دو شهرستان بیرجند و قاین از معافیت های مالیاتی نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی دریافت ردیف بودجه  مستقل برای راه آهن استان را از دیگر اقدامات ارزشمند در راستای توسعه زیر ساختها در استان دانست و گفت: هرچند رقم اختصاص یافته در بودجه ۹۴ در برابر رقم مورد نیاز برای کل پروژه ناچیز است اما اختصاص ردیف بودجه مستقل کار ارزشمندی بود که با همدلی مسئولان و نمایندگان استان انجام شد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =