خانه نجوم در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

امام جمعه بیرجند از راه‌اندازی خانه نجوم در خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی  در خطبه های نماز جمعه   بیرجند، با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یکی از مهم ترین مناسبتهای انقلاب اسلامی است زیرا کشور ایران انقلابی بر پا کرد وبا این انقلاب جهان را دگرگون ساخت.

وی افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی گامی کوچک برنداشتند وتنها هدفش عوض کردن رژیم نبود، بلکه هدف از انقلاب کردن اهداف دیگری داشت و امروز در جهان  انقلابی که ایران به پا کرد به دیگر کشورها صادر می شود وبیداری های اسلامی نشات گرفته از همان انقلاب است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر اراده وعزم قوی داشته باشیم، به  هر چیزی که می خواهیم به آن می رسیم بیان کرد: امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت انقلاب را عوض کرد وحکومت سیاسی را تغییر داد ودر حال حاضر زمان آن رسیده که انقلاب فرهنگی  به پا کنیم زیرا دشمن در اعماق جامعه نفوذ کرده است.

رضایی بیرجندی گفت: باید اقتصاد جامعه را درست کنیم، وآموزه های دین را با توجه به برنامه عملی تصحیح کرده وبا تغییر در زندگی، نگاهمان را تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی، بانک ، ساختمان آن ودیگر اجزای آن مال خود ما است، ولی سیستم غرب را دنبال می کنیم واز نظر تربیتی در جامعه مهد کودک وخانه سالمندان را داریم که خوشبختانه برخی از مهدهای کودک به مهد قرآنی تبدیل شدند ولی هواسمان به این نکته نیست که فرزند باید در آغوش مادر رشد کند، همان فرزند در سن پیری پدر ومادرش را به خانه سالمندان می برد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه گاهی وجود مهد کودک وخانه سالمندان در جامعه ضرورت دارد، گفت: باید حواسمان باشد که در برخی امور در جامعه پا در رکاب غرب نگذاریم وهدف از انقلابمان تحقق آموزههای دین است وباید در جامعه انقلاب فرهنگی در نظام سیاسی عملیاتی شود.

رضایی بیرجندی با اشاره به ترس دشمن افزود: امروز دشمن از سایتهایمان، نمی ترسد واسلام هراسی را تشکیل داده است زیرا از محتوای اسلام وصادر شدن آن در جهان هراس داردواگر می خواهیم دهه فجر خوبی داشته باشیم، باید وظیفه خود را انجام دهیم واسلام را احیا کنیم.

وی با اشاره به ۱۴ بهمن سالروز پرتاب ماهواره امید به فضا تصریح کرد: جوانان ما ظرفیتهای زیادی دارند که باید شکوفا شود ودانشمندان ما زمانی که توانستند حیوانی را به فضا بفرستند، می توانند در زمینه ای دیگر رشد فراوانی داشت باشند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به خانه نجوم در خراسان جنوبی گفت: رصد خانه مجتهدی که توسط دانشگاه بیرجند و آرامگاه آیت الله مجتهدی در آن واقع شده است که می تواند به عنوان بزرگترین مرکز خانه نجوم در خراسان جنوبی تبدیل شود .

رضایی بیرجندی گفا: با نشستی با پزشکان استان به دنبال پژوهشگاه ومرکز طب اسلامی در خراسان جنوبی هستیم تا خانه طب را در شهرستان بیرجند راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: به شهرستانهای خراسان جنوبی اعلام شده است که مفاخر وبزرگان شهرستان خود را به مرکز استان معرفی کنند تا جلسات بزرگداشت برای این بزرگان برگزار شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =