۱۶۴۰ پایگاه نیکوکاری در خراسان جنوبی برپا می شود

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مراسم شور نیکوکاری امسال در یک‌هزار و ۶۴۰ پایگاه ثابت و سیار استان برپا می شود که نسبت به سال قبل۳۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سیدرضا حسینی شعار امسال شور نیکوکاری را” اکرام فاطمی، شور نیکوکاری” عنوان کرد و گفت: مراسم ملی و معنوی شور نیکوکاری از ۱۳ الی ۱۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی به مراسم ۱۳ اسفند اشاره کرد و افزود: برنامه های شور نیکوکاری با نواختن زنگ نیکوکاری در ۹۸۲ پایگاه مدارس استان آغاز و دانش آموزان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به دانش آموزان نیازمند اهدا می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اظهارداشت: ۱۰۰ درصد درآمد پایگاه های مدارس و آموزش و پرورش پس از ثبت و ضبط در امداد به آموزشگاه مربوطه تعلق خواهد گرفت.

حسینی از برپایی ۶۸۵ پایگاه ثابت و سیار در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه خبرداد و گفت: این پایگاه ها توسط کمیته امداد و بسیج در سطح معابر اصلی، میادین، مساجد و مصلی های نماز جمعه برپا و مردم سخاوتمند استان می توانند هدایای نقدی و غیرنقدی را به نیازمندان اهدا کنند و این کمک ها با اولویت مناطق محروم به تشخیص امداد توزیع می شود.

حسینی افزود: درمدت سه روز برگزاری مراسم شورنیکوکاری دو هزار و ۲۲ نفر نیروی انسانی شامل امدادگران، فرهنگیان، بسیجیان و امدادیاران کار جمع آوری کمک های مردمی را برعهده خواهند داشت که این تعداد نیرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی از مردم خیر و نیکوکاراستان دعوت کرد با حضور در پایگاه های شور نیکوکاری با کمک های نقدی و غیرنقدی خود در آستانه سال نو لبخند محبت و مهربانی را برلبان دانش آموزان نیازمند استان بنشانند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهارداشت: ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری، ایجاد ارتباط و تعامل با گروهای هدف، خیرین و نیکوکاران، افزایش سطح مشارکت آحاد مردم در فرآیند خدمت رسانی به از اهداف برگزاری شور نیکوکاری است.

حسینی، شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند بابت کمکهای نقدی مردم خیر استان ذکر کرد و گفت: همه ساله جشن نیکوکاری در آستانه سال نو با همکاری صدا وسیما، آموزش وپرورش، بسیج مستضعفین و سازمان دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می شود.

وی بیان کرد: مردم سخاوتمند و نیکوکاری خراسان جنوبی در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال کمک نقدی وغیرنقدی به این جشن ملی اهدا کردند.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =