طرح جامع مالیاتی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از اجرای طرح جامع مالیاتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح یک نظام یکپارچه مالیاتی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،یحیی یعقوب‌نژاد  اظهار داشت: اجرای طرح جامع مالیاتی یک طرح بسیار بزرگ و ملی در قالب ایجاد تحول در نظام مالیاتی است.

وی افزود: این طرح در قالب ۳۲ پروژه مالیاتی تعریف شده و هدف از اجرای آن این است که نظام سنتی مالیات ستانی به یک نظام کاملاً الکترونیکی تبدیل شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی از ۳ سال گذشته در سطح استان آغاز شده است، بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌ها توسط مودیان به صورت الکترونیکی تسلیم شد و نیازی به مراجعه به ادارات نبود.

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه طرح جامع نظام مالیاتی در ۴ مرحله در سطح کشور اجرایی شده است، تصریح کرد: خراسان جنوبی با ۱۱ استان دیگر در مرحله چهارم این طرح قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۶ ماه است که اجرای طرح جامع مالیاتی در خراسان جنوبی ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر زیر ساخت‌های این طرح در استان در حال انجام است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تاکید کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی نظام یکپارچه مالیاتی را در سطح استان شاهد هستیم.

یعقوب‌نژاد بیان کرد: هدف ما در استان این است که کاغذ را به طور کامل از سیستم مالیاتی حذف کرده و تمام کارها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود، گفت: آماده‌سازی فضای فیزیکی و تفکیک وظایف از جمله مراحل اجرای این طرح است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد کار انجام شده است و مراحل انجام کار کاملا تحت نظر بخش فناوری سازمان است و هر دو هفته یک گزارش کامل از روند اقدامات انجام شده به سازمان ارائه می‌شود که آنها مراحل انجام کار را کاملا رصد می‌کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =