۶۵۰ تن میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع ۶۵۰ تن میوه تنظیم بازار در سطح بازارهای استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس،هاشم ولی‌پور مطلق در بازدید از سردخانه و انبارهای نگهداری میوه در بیرجند با اشاره به اینکه نگرانی در زمینه تامین میوه در ایام عید در استان با قیمت مناسب وجود ندارد، اظهار داشت: توزیع میوه تنظیم بازار در استان تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از میوه‌های تنظیم بازار در استان بیان کرد: در تامین میوه استان هیچ مشکلی وجود ندارد و ۶۵۰ تن میوه تنظیم بازار ذخیره سازی شده و توزیع می‌شود که شامل سیب، پرتقال و کیوی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در مورد قیمت میوه‌های تنظیم بازار نیز گفت: سیب درختی به قیمت هر کیلو ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، پرتقال والنسیا هر کیلو ۳ هزار و  ۶۰۰ تومان، پرتقال تامسون هر کیلو ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و کیوی بسته بندی شده به قیمت هر کیلو ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در مراکز فروش عرضه می‌شود و برای هر کیلو از میوه‌های تنظیم بازار ۵ تا ۷ هزار ریال یارانه پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه در استان گفت: در طرح نوروزی ۳۵۴ بازرس افتخاری و ۴۲ بازرس سازمان بر عملکرد اصناف نظارت می‌کنند.

سید نعمت الله حقیقی با اشاره به اینکه هفت گشت بازرسی ویژه بر توزیع میوه تنظیم بازار نظارت دارند، افزود: سامانه ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده نقطه نظرات و گزارش تخلفات احتمالی است.

وی بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بازرسی اصناف و دانشکده علوم پزشکی نیز در طول طرح اجرا که در این گشت‌ها باحضور قاضی تعزیرات پرونده در محل تشکیل و رای صادر می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =