جشنواره منطقه ای مجسمه های نمکی در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سومین جشنواره منطقه ای مجسمه های نمکی، ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سید علی زمزم روز سه شنبه در تشریح برنامه های این جشنواره گفت: با توجه به پتانسیل موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان این اداره کل با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان و اداره کل محیط زیست استان سومین جشنواره منطقه ای مجسمه های نمکی را برگزار می کند.

وی شناسایی و معرفی پتانسیل موجود در منطقه زیبای تالاب کجی نمکزار نهبندان، اجرای اثر هنری مطابق با محیط طبیعی و تاثیر گذاری آن برمخاطب ، ایجاد جاذبه های گردشگری در منطقه، ایجاد روحیه نشاط در بین هنرمندان و الهام از طبیعت برای خلق اثر و تاثیرپذیری انسان از محیط طبیعی و بلعکس را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره در دوره قبل با حضور استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شده تصریح کرد: امسال این جشنواره در سطح بیشتری برگزار و هنرمندانی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد در این جشنواره حضور خواهند داشت.

زمزم اظهار کرد: این هنرمندان مجسمه ساز یک روز از صبح تا غروب به ساخت مجسمه در تالاب کجی نمکزار نهبندان خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به تمامی شرکت کنندگان در مرحله نهایی جشنواره گواهی شرکت اهدا خواهد شد، گفت: هنرمندان مجسمه ساز و تجسمی استان می توانند حداکثر تا ۲۰فروردین ماه ۹۴ نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.

زمزم خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام در این جشنواره برای داوری آثار باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل و به همراه تصویر نمونه آثار خود شامل آثار حجمی ساخته شده با گل و ایده مورد نظر خود را جهت اجرا در محیط به آدرس اینترنتیkhj@farhang.gov.ir ارسال کنند.

تالاب کجی و دریاچه نمک با وسعت ۲۲۷۶۵ هکتار در شمال غربی روستای چاه دراز و در ۷۵ کیلومتری شهرستان نهبندان و در حاشیه محور ارتباطی بیرجند به زاهدان قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =