جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،احمد محبی با مهم خواندن و مؤثر دانستن این جشنواره در ترویج فرهنگ رضوی اظهار داشت: بی‌شک جشنواره امام رضا(ع) گام موثری در ترویج و فرهنگ رضوی است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) جایگاه خود را در سطح دنیا پیدا کرده است، گفت: در چند سال گذشته این جشنواره در تعداد محدودی از استان‌ها برگزار می‌شد، اما امروز شاهد برگزاری آن در بیش از ۴۰ کشور دنیا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درباره نقش برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ و معارف رضوی افزود: جشنواره رضوی ابعاد زندگی امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مردم با شخصیت این امام بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

محبی با بیان اینکه یک دستگاه خاص صرفا متولی ترویج و توسعه فرهنگ رضوی نیست، تصریح کرد: اگر این جشنواره‌ها مردمی شود بهتر و سریع‌تر می‌توان به اهداف محتوایی آن دست یافت.

وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) متعلق به قشر خاصی از مذاهب و حتی ادیان الهی نیست، گفت: فرهنگ رضوی تنها متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و باید جشنواره در سطح بین‌المللی جوشش خاص به وجود آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط با نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ رضوی افزود: با عنایت به اینکه فرهنگ رضوی امروز در لایه‌های عمیق و درونی اعتقادات و باورهای شیعیان ورود کرده است، هنر و هنرمندان برای تحقق این هدف می‌توانند با ارائه هنر خود در ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع)و فرهنگ رضوی را در زندگی آنها نهادینه کنند.

محبی با اشاره به اینکه هنرمندان به واسطه تاثیر به سزایی که هنر در شناخت امام هشتم(ع)خواهند داشت، بیان کرد: باید برای آنها هم یک سهم بزرگی در جشنواره در نظر بگیریم که بتوانند با هنرشان این امام همام را بیش از پیش معرفی کنند.

وی با قدردانی از شرکت‌کنندگان در سه دوره جشنواره نقاشی خط و حروف‌نگاری رضوی در ارتباط با برنامه‌های سال ۹۴ استان خراسان جنوبی در جشنواره امام رضا(ع) افزود: استان خراسان جنوبی در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شاهد اجرای چهارمین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ابتدای مرداد ماه سال ۹۴ بوده و نتایج اولیه آثار ۱۵ مرداد‌ماه سال آینده اعلام می‌شود.

محبی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای دریافت فراخوان جشنواره می‌توانند به سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یا دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند، گفت: تمامی اطلاعات لازم و فرم‌های مورد نیاز برای ثبت‌نام جشنواره در سایت فرهنگ و ارشاد موجود بوده و علاقه‌مندان پس از دریاف فرم‌ها می‌توانند آنها را پر کرده و به صورت الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا بررسی شود.

وی افزود: اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با گستره ملی همزمان با هفته کرامت ۲۹ مردادماه  ۹۴ در بیرجند برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =