اعزام حدود ۹ هزار نفر از استان به حج عمره مفرده و ۹۳۰ نفر به حج تمتع در سال گذشته/ خراسان جنوبی سومین استان کشور در تعداد زائر نسبت به جمعیت

نوفرستی در خصوص آمار حجاج حج تمتع و عمره در سال گذشته گفت: حدود ۹ هزار نفر از استان به حج عمره مفرده اعزام شده اند و ۹۳۰ نفر نیز به حج تمتع اعزام داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، ابوالفضل نوفرستی مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس اظهار داشت: بنا بر آمار منتشر شده توسط سازمان حج و زیارت، در سال گذشته استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان از لحاظ تعداد زائر نسبت به جمعیت بعد از استان های یزد و قم به عنوان سومین استان شناخته شده است.

وی افزود: این استان به تناسب جمعیت از زائران خوبی برخودار است و این بدین مفهموم است که مردم این استان بیشترین سفرهای خودشان را به سفرهای زیارتی اختصاص میدهند.

نوفرستی گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار زائر از استان خراسان جنوبی به صورت هوایی و زمینی اعزام شده اند به طوری که هر هفته یک پرواز داشته‌ایم.

وی در خصوص آمار حجاج حج تمتع و عمره در سال گذشته نیز گفت: حدود ۹ هزار نفر از استان به حج عمره مفرده اعزام شده اند و ۹۳۰ نفر نیز به حج تمتع اعزام داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: این عدد اگر امسال افزایش پیدا نکند کم نخواهد شد و شاید بین ۱۰ تا ۱۲ درصد طبق روالی که از ابتدای سال شروع کرده افزایش داشته باشیم.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خراسان جنوبی تعرض به دو نوجوان ایرانی را در فرودگاه جده را بداخلاقی عجیب رژیم سعودی خواند و اظهار داشت: امیدواریم این بداخلاقی منجر به تفرقه بیشتر بین صفوف مستحکم مسلمین نشود چون قطعا اگر این اتفاقات نامیمون و نامبارک بیفتد بهره‌بردار اصلی آن رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی خواهد بود.

وی اعزام زائرین حج تمتع از فرودگاه‌های استان را مهمترین برنامه سازمان حج وزیارت در استان خراسان جنوبی در سال ۹۴ خواند و گفت: طبیعتا چون چنین اقدامی قرار است انجام شود میطلبد تا همه سازمان های مرتبط، نمایندگان محترم مجلس در استان و همه مسئولین محترم استان باید اهتمام کامل را داشته باشند تا انشاءالله این اتفاق مبارک صورت پذیرد.

وی افزود: بحث توسعه کمی و کیفی دفاتر زیارتی در سال جاری مطرح است، خصوصا در جاهایی که طبق دستورالعمل می‌شود دفتر زیارتی احداث کرد و افراد واجد شرایطی داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین موارد با توجه به شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری بحث تعامل بیشتر ملت و دولت، دولت و ملت و بحث همدلی وهمزبانی است.

نوفرستی تاکید کرد: باید دوستان ما کارگزاران در استان خراسان جنوبی به عنوان نماینده دولت که در خدمت زائرین هستند این فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و هر چه بیشتر در خصوص تعامل و همفکری، همکاری و مشورت انشاءالله برنامه های زیارتی را پیش ببرند.

وی با بیان این که در هر برنامه ای که نظر مردم اعمال شده موفقیت بیشتری داشته است، بیان داشت: طبیعتا در امورات زیارتی باید مدیران محترم کاروان ها، مدیران دفاتر شرکت های زیارتی، روحانیون و مداحان از نظر مردم استفاده کرده و در خصوص انجام سفرهای زیارتی، نحوه و کیفیت این سفر تعامل و همدلی و همزبانی را انشاءالله با زائرین محترم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =