وجود ۷۳۱ میلیون تن ذخایر مواد معدنی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،ذخایر  مواد معدنی در خراسان جنوبی در سال گذشته ۷۳۱ میلیون تن بوده است.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: این ذخایر مواد معدنی از گواهینامه های کشف و پروانه های بهره برداری به دست آمده است.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۲ ، ۳۳۹ میلیون تن ذخایر موادمعدنی در خراسان جنوبی داشته ایم که سال ۹۳ باصدور۱۱۱ گواهینامه کشف، بیش از ۳۸۸ میلیون تن به ذخایر قطعی مواد معدنی خراسان جنوبی افزوده شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی ۳۹۱ معدن دارد ، گفت : میزان کل ذخایر خراسان جنوبی در حال حاضر یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۹۵ تن است.

وی گفت : درحال حاضر حدود ۹ میلیون تن سالانه در خراسان جنوبی مواد معدنی استخراج می شود که بیشتر درحوزه های زغال سنگ ، سنگ های تزئینی ، خاک های صنعتی ، منیزیت ، کرومیت ومعادن فلزی است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود : مواد معدنی خام استخراج شده در خراسان جنوبی به استانهای اصفهان ، خراسان رضوی ، یزد و کرمان ارسال تا فرآوری شود.

حقیقی یاداور شد:خراسان جنوبی از لحاظ نوع ماده معدنی بنتونیت، آهن،خاک صنعتی و سنگ لاشه به ترتیب بیشترین آمار صدور گواهی کشف را به خود اختصاص داده اند.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی در ادامه افزود : شهرستان نهبندان بیشترین معادن را در خراسان جنوبی دارد.

حقیقی گفت : خراسان جنوبی از نظر تعداد ۱۲ و نیم درصد از کل کشور و ذخیره یک پنجم کل ذخایر اکتشاف شده مواد معدنی کشور در خراسان جنوبی اکتشاف شده است که این به نوبه خود یکی از رکورد های معدنی در کشور محسوب می شود.

۴درصد از معادن کشور سهم خراسان جنوبی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =