نمایشگاه دستاوردهای حوزه سلامت در خراسان جنوبی گشایش یافت

به مناست آغاز هفته سلامت، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های حوزه سلامت خراسان جنوبی سه شنبه شب در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به آغاز هفته سلامت، اظهار داشت: شعار سازمان بهداشت جهانی امسال با نام ایمنی غذا از مزرعه تا سفره نامگذاری شده و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این راستا اقدامات گسترده ای در حال انجام دارد.

کبری ناصری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه همه به عنوان پیام آوران در حوزه بهداشت و سلامت می توانند حضور داشته باشند، بیان کرد: این گونه نمایشگاه ها محلی است برای تعامل، همدلی و همزبانی در حوزه های مختلف به ویژه بخش سلامت که هدف از ایجاد اینگونه نمایشگاه ها و دستاوردها این است که شاهد همدلی و همزبانی هرچه بیشتر در استان شود.

وی افزود: در این نمایشگاه شش غرفه از دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند که دو غرفه مخصوص معاونت غذا و دارو است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه شهروندان در حوزه غذا و دارو نیز سوالات یا مشکلات خود را می توانند با شمار تماس ۱۴۹۰ در میان بگذارند، اظهار کرد: در این نمایشگاه نیز شاهد حضور شرکت های دارویی که با مجوز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مبحث توزیع دارو را برعهده دارند هستیم.

ناصری بیان کرد: در راستای سلامت و امنیت غذایی و دستاوردهای حوزه سلامت نیز مسائل بهداشتی تهیه شده که در محل نمایشگاه به بازدیدکنندگان و علاقمندان حوزه سلامت ارائه می شود.

وی به برگزاری مسابقاتی از جمله مسابقه نقاشی در محل نمایشگاه اشاره کرد و افزود: پیام های بهداشتی نیز از طریق آوای نمایشگاه اعلام و کتابچه های بهداشتی تهیه شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: دانشکده دندان پزشکی با شش یونیت دندان پزشکی آماده ویزیت رایگان از بازدیدکنندگان در محل نمایشگاه است.

ناصری بیان کرد: در راستای سلامت جسمی نیز دانشگاه علوم پزشکی برنامه های مختلفی از جمله مراسم کوهنوردی برگزار می کند که در هفته گذشته با حضور هیات کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراسم کوهنوردی در استان برگزار شده است.

وی افزود: حضور یک نفر کارشناس داروخانه در حل و پاسخ به سوالات مراجعان، تهیه اسلایدهایی در راستای معرفی آزمایشگاه و تجهیزات کار آن، تهیه پنل با موضوع عسل تقلبی یا طبیعی و مواد غذایی سالم و ناسالم از دیگر برنامه هایی است که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =