مصوبات سفر هیات دولت به خراسان جنوبی اجرایی شود

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار اجرایی شدن مصوبات سفر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه اله خدمتگزار در ادامه گفت و گو و دیدارهایی که برای پیگیری و تحقق مصوبات سفر کاروان تدبیر و به خراسان جنوبی داشته است با معاون اول رئیس جمهور دیدار و خواستار دستور تسریع در اجرای مصوبات سفر شد.

وی در این دیدار به مسائل و پروژه های مهم استان که در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و تصویب گردیده بود، اشاره کرد و خواستار صدور دستورات لازم به منظور تحقق مصوبات و تأمین اعتبار در این زمینه شد.

وی تأمین اعتبار برای ۱۴ پروژه استان که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، احداث مجتمع های آبرسانی روستایی، لوله گذاری برای آبرسانی به مزارع واجرای پروژه مجتمع گلخانه ای و دامپروری را بخشی از خواسته های مهم استان دانست و افزود: تحقق آن ها نقش بسزایی در توسعه استان دارد.

خدمتگزار توسعه بزرگراه های استان، اختصاص ردیف بودجه مستقل برای اتصال استان به راه آهن سراسری، رونق منطقه ویژه اقتصادی و توسعه معادن را از دیگر خواسته های مهم استان مطرح و دستور تسریع در اجرایی شدن آن را خواستار شد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی اتمام احداث جاده مرز ماهیرود به فراه افغانستان، تعهد برخی سازمان ها و نهادها در جلسه توسعه و سرمایه گذاران مبنی بر سرمایه گذاری در استان به عنوان مصوبات دیگر سفر مذکور عنوان و بر اجرایی شدن آن که رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهدداشت، تأکید کرد.

وی همچنین تکمیل سد سیاهو و اتمام آن در سال ۹۴، تکمیل سد فرخی قاین، گازرسانی به شهرستان نهبندان و اجرایی شدن شبکه گاز در شهرستان های درمیان و زیرکوه، اجرای طرح مدیریت سیلاب ها و افزایش بهره وری منابع آب کشاورزی استان و اجرای عملیات بیابان زدایی را از دیگر مواردی که در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی مصوب شده و تاکنون اجرایی نشده است و یا اعتبار لازم برای اجرای آن پیش بینی نشده است ذکر کرد و خواستار دستور لازم برای پیش بینی اعتبارات لازم در این خصوص شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =