۱۰۱ بیمار خاص زیرپوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰۱ بیمار خاص زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی‌اکبر نخعی اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی استان تا پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۹۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران خاص زیرپوشش کمیته امداد استان ۱۰۱ نفر است، تصریح کرد: از این تعداد ۶۳ نفر مرد و ۳۸ نفر زن هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی یادآور شد: هزینه‌های انجام شده برای بیماران خاص شامل پرداخت فرانشیز دارو و بستری، کمک معیشت، وسایل توانبخشی و وسایل پزشکی و ایاب و ذهاب به خارج از استان است.

نخعی با بیان اینکه تمام بیماران خاص زیرپوشش ضمن دارا بودن کارت بیماران خاص دارای دفترچه بیمه سلامت با عنوان بیماران خاص بوده و اکنون با برنامه تحول سلامت داروهای آنها به طور تقریبی رایگان است، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات بیماران بیشتر رنج بیماری و عدم شغل ثابت و مسکن مناسب بوده که می‌طلبد با هماهنگی دیگر سازمان‌ها در جذب و استخدام این افراد حتی برای مشاغل ساده خدماتی و نگهبانی از این افراد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد یک‌هزار و ۳۷۳ بیمار صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد استان بوده است، گفت: همچنین تعداد ۹۰ بیمار خاص نیز زیرپوشش این نهاد قرار داشتند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته آمار تعداد بیماران صعب‌العلاج زیرپوشش این نهاد به یک‌هزار و ۳۸۲ نفر رسیده است، افزود: تعداد بیماران خاص این نهاد ۱۰۱ نفر است.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =