آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی تشریح شد

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی در کارگروه امور اقتصادی این استان آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از مهر، علی رضایی بعد از ظهر چهارشنبه در سومین کارگروه امور اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی، اظهار کرد: در جریان این سفر مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از این مبلغ ۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شد، بیان کرد: در همین راستا تفاهم نامه هایی در هفت فصل برای ۱۴ طرحی که ردیف بودجه ای داشتند و نیمه تمام بودند امضا شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص خواهد یافت، گفت: مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبار در سال جاری و ۲۱ میلیارد باقی مانده نیز در سال آینده تخصیص پیدا می کند.

اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی روستایی

رضایی با اشاره به اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی روستایی در جریان این سفر، بیان داشت: این اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تزریق شده و برنامه ریزی ها به گونه ای است که تمام استان را در برگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص داده شده به استان، برای اجرای ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری در بخش کشاورزی بود که قرار است این اعتبار از محل منابع وزرات جهادکشاورزی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این اعتبارات همه خارج از بودجه سالانه استان بوده و این پروژه ها تمام استان خراسان جنوبی را پوشش خواهد داد.

رضایی با بیان اینکه علاوه بر این ۲۷۰ میلیارد تومان، مبلغی برای اجرای پروژه های مالچ پاشی و آبخیزداری در استان در نظر گرفته شد، بیان داشت: ما در خواست داده ایم برای اجرای پروژه های مالچ پاشی ۷۵ میلیارد تومان و در بحث مدیریت سیلاب نیز ۴۵ میلیارد تومان را برای استان تامین کنند.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان نهبندان نیز با وجود اینکه مبلغی اعلام نشده اما کار آغاز شده و در شهرستان های زیرکوه و درمیان نیز انتقال خط در حال انجام است.

اختصاص ۳۷ درصد اعتبارات سفر به راه ها

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی به تصویب اجرای هشت پروژه گلخانه ای و ۱۷ مجتمع دامپروی در سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ها نیز مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تامین می شود.

رضایی ادامه داد: همچنین در این سفر مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای دوبانده سازی راه های استان در نظر گرفته شده که از محل درآمدهای فروش گازوییل تامین خواهد شد.

به گفته وی در مجموع ۳۷ درصد از این ۲۷۰ میلیارد تومان به پروژه های راه ها و ۳۵ درصد به تامین آب شرب روستاها اختصاص یافت.

آخرین وضعیت قول های وزرا برای کمک به خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی همچنین به قول های وزرا در جریان این سفر و اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت و درمان در جریان سفر خود به استان خراسان جنوبی ۱۴ قول داد که تاکنون دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از آن تزریق شده است.

رضایی اضافه کرد: همچنین وزیر راه ۱۶ قول، وزیر صنعت و معدن ۱۷ قول و وزیر نیرو هشت قول برای استان دادند و مبلغ هفت میلیارد تومان از سوی راه و ترابری و حدود شش میلیارد تومان نیز وزیر آموزش و پرورش به استان تزریق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =