حذف آلات موسیقی از هیئت‌های مذهبی/ نظارت جدی بر فعالیت هیئت‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: کنسرت های موسیقی نباید در روزهای ولادت ائمه اطهار(ع) برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح شنبه در ستاد شئون فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما متولی سالم سازی در جلسات اهل بیت (ع) اعم از اعیاد و ایام شهادت ها هستیم.

وی حذف آلات موسیقی از هیئات را یکی از برنامه های ستاد شئون فرهنگی عنوان کرد و گفت: چنانچه قرار است کنسرتی در استان خراسان جنوبی برگزار شود نباید در ولادت ائمه(ع) باشد و باید در سایر مناسبت ها برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر قرار است کنسرتی برگزار شود باید با عنوان محتوایی باشد تا شأنیت حتی نام آن مراسم حفظ شود، گفت: به عنوان مثال کنسرت اجرا می شود با نام راهی بسوی بهشت اما محتوای آن سنخیتی ندارد.

پیگیری و نظارت جدی بر هیئات آسیب زا

حجت الاسلام لطفیان اضافه کرد: از سویی جریاناتی مثل جریان شیرازی ها باید نظارت و کنترل شده و بطور کامل باید از این گونه جریانات جلوگیری به عمل آید و ما با تمام قوت در مقابل آن ها ایستاده و برخورد می کنیم.

وی بر پیگیری و نظارت جدی بر هیئات آسیب زا تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر آن ها استضعاف فکری دارند باید آن ها را ارشاد کنیم و در گروه های دیگر فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۲۱ هیئات بدون مجوز و اعلام به آنها برای تکمیل پرونده، بیان داشت: تاکنون تعداد پنج هیئت پرونده هایشان تکمیل کرده اند که مورد بررسی شورا قرار گرفته و هیئاتی که واجد الشرایط باشند برای آن ها مجوز صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =