اهدای تمام کتب کمک آموزشی؛ نذر قبولی کنکور/ پابوس امام هشتم می رویم

اهدای همه کتب کمک آموزشی به یک مؤسسه تنها یکی از نذروهای کیارش است؛ خانواده نیز برای موفقیت او نذر کرده اند؛ تشرف به بارگاه نورانی ولی نعمت ایرانیان، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از جمله این نذورات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،تیتر بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه ها در روز گذشته، اعلام نتایج کنکور سراسری بود که بدون شک تعداد قابل توجهی منتظر شنیدن آن بود.

از ۱۰ نفر اول رشته تجربی عکس کیارش زارع از بیرجند به عنوان دارنده رتبه ۷ کنکور سراسری بر روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. کسب رتبه تک رقمی در کنکور سراسری توسط کیارش زارع بهانه ای شد تا به سراغ وی برویم.

کیارش زارع، دارنده رتبه ۷ کنکور سراسری سال ۹۴ در رشته علوم تجربی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: متولد شهریورماه ۱۳۷۶ هستم و برای اولین بار، امسال کنکور را تجربه کردم.

وی با اشاره به اینکه در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی بیرجند درس خوانده ام، افزود: مطالعه برای کنکور را از سال سوم دبیرستان آغاز کردم و در سال سوم دبیرستان، روزانه ۵-۶ ساعت و در پیش دانشگاهی روزانه ۷-۸ ساعت مطالعه درسی داشتم.

کیارش زارع ادامه داد: در چهار درس اختصاصی «ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست» از کلاس های موسسه اشراق و امام علی(علیه السلام) استفاده می کردم و در آزمون های کانون فرهنگی آموزش نیز به طور مرتب شرکت می کردم.

وی با اشاره به اینکه معدل او در سال سوم دبیرستان ۱۹.۹۲ و در ترم اول پیش دانشگاهی ۲۰ است؛ اظهار داشت: در مقطع پیش دانشگاهی معلم ریاضی (آقای اکبرپور)، فیزیک (رحیمی) و مدیر مدرسه (خراشادی زاده) راهنمایی و کمک های زیادی به من کردند.

دارنده رتبه ۷ کنکور سراسری سال ۹۴ در رشته علوم تجربی تصریح کرد: در ایامی که سردرگم بودم و باید همگام با برنامه مدرسه و امتحاناتم پیش بروم، مدیر مدرسه کمک های زیادی به من کرد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه چون اهل مطالعه بودم، پدر و مادرم اصرار و تاکید زیادی بر مطالعه من نداشتند و تنها محیط آرامی را برای درس خواندن من فراهم می کردند، گفت: بچه و پسر بزرگ خانواده هستم و تنها یک برادر کوچکتر دارم که در مقطع هشتم مشغول تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه پدرم استاد دانشگاه و مادرم نیز پزشک است، افزود: در اردیبهشت امسال که تمامی کتب را مطالعه کرده بودم، دیگر هیچ استرسی نداشتم و در جلسه کنکور نیز آرامش کامل را داشتم.

زارع اظهار داشت: کنکور را به خوبی دادم و فکر می کردم رتبه ام بین ۲۰ تا ۳۰ بشود اما هیچگاه تصور اینکه رتبه تک رقمی کسب کنم، را نمی کردم.

وی گفت: دیروز دایی بنده از تهران به پدرم زنگ زد و خبر کسب رتبه ۷ در کنکور را به پدرم داد و هنگامی که پدرم این خبر را به من داد تا هنگامی که عکس خود را بر روی سایت سازمان سنجش دیدم، باور نکردم.

وی ادامه داد: از روز گذشته تا امروز تعداد زیادی از معلمان دوران ابتدایی، معلمان دبیرستان، مدیر، اقوام، دوستان و … برای تبریک با من تماس گرفته اند اما شیرین ترین تبریک به نظرم، همان خبر خوشی است که اولین نفر یعنی دایی به من داد.

دارنده رتبه ۷ کنکور سراسری سال ۹۴ در رشته علوم تجربی در ادامه با اشاره به اینکه دعا و نذر و نیاز آرامش بسیار زیادی به من در ایام قبل و روز کنکور می داد، گفت: هم خودم و هم پدر و مادرم برای کسب رتبه خوب در کنکور نذر کرده ایم.

زارع افزود: اولین نذر من این بود که اگر در کنکور رتبه خوبی کسب کنم، تمامی کتب کمک آموزشی خود را به یک موسسه اهدا کنم و در اولین اقدام حتما این نذر را اداء خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه نذرهای مادی نیز کرده ام، تصریح کرد: پدر و مادر من نیز برای موفقیت من در کنکور نذرهایی کرده اند.

وی با بیان اینکه، پزشکی به عنوان اولین رشته انتخابی من در جدول انتخاب رشته خواهد بود، گفت: برای تخصص نیز چشم پزشکی را بسیار دوست دارم.

زارع با تاکید بر اینکه دوست دارم در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم، درخصوص تصور خود از دانشگاه اظهار داشت: مکانی بسیار خاص و متفاوت با گذشته است.

برای موفقیت کیارش خیلی نذر و دعا کردم

دکتر شکوه حسنی، مادر کیارش زارع نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: بزرگترین عامل موفقیت کیارش در کنکور سراسری، پشتکار و تلاش خود وی بوده است.

وی با بیان اینکه من و پدر کیارش، محیطی آرام برای مطالعه وی فراهم کردیم،‌گفت: معلمان خوب و دلسوزی که در کنار کیارش حضور داشتند بر موفقیت  او تاثیر فراوانی داشت.

حسنی با اشاره به اینکه نذر کرده ام که اگر کیارش با رتبه خوبی در کنکور سراسری قبول بشود به پابوس علی بن موسی الرضا(علیه السلام) مشرف شویم،‌ ادامه داد: همچنین در حد توان و بضاعت مالی، به یکی از موسسات خیریه کمک خواهم کرد.

مادر کیارش زارع خاطرنشان کرد:‌ به دلیل تلاش و پیشتکار خیلی خوب کیارش، انتظار کسب رتبه تک رقمی از وی را در کنکور سراسری داشتم چرا که در آخرین کنکور آزمایشی قلم چی، دقیقاً همین رتبه را در آن کسب کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =