بدهی ۲۴۰ میلیاردریالی مشترکین به شرکت برق خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از بدهی ۲۴۰ میلیارد ریالی مشترکین به شرکت برق استان خبر داد و گفت: از این مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به ادارات دولتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمدابراهیم شرکا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه شبکه و اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند این است که مردم هزینه‌های برق مصرفی را به‌موقع پرداخت کنند.

وی خواستار همکاری این مشترکین در راستای پرداخت بدهی شد و بیان داشت: باید با پرداخت هزینه برق مشترکین، منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها تأمین شود.

شرکا بابیان اینکه ۳۳۰ هزار مشترک برق در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۸۴ درصد مشترکین خانگی، چهار درصد عمومی، ۱۰ درصد تجاری و یک درصد در زمینه های کشاورزی و روشنایی معابر هستند.

وی عنوان کرد: شرکت توزیع برق مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از مشترکین خود طلبکار است که از این میزان ۱۴ میلیارد تومان مربوط به ادارات دولتی و ۱۰ میلیارد تومان مربوط به اشخاص حقیقی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از افزایش یک‌درصدی مصرف برق نسبت به چهارماهه سال گذشته خبر داد و گفت: مشترکین برق نسبت به سال گذشته نیز افزایش‌یافته است و با توجه به روند افزایش مشترکین، افزایش یک‌درصدی مصرف برق عدد ناچیزی است.

یک درصد مشترکین بخش کشاورزی ۱۹ درصد مصرف برق استان را دارند

وی در ادامه افزود: همچنین نسبت به چهارماهه اول سال گذشته، در زمینهٔ‌های مصرف خانگی ۵.۳ درصد، عمومی ۹.۵ درصد و در مصرف مشترکین صنعتی نیز ۳.۴ درصد افزایش میزان مصرف داشته‌ایم.

شرکا با اشاره به کنترل های انجام‌شده در راستای جلوگیری از افزایش مصرف برق، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از افزایش برق کنترل های زیادی صورت گرفته است و اگر این کنترل‌ها انجام نمی‌شد، افزایش بیشتری درزمینهٔ افزایش مصرف برق را شاهد می بودیم.

وی بابیان اینکه در بخش کشاورزی برق زیادی مصرف می‌شود، بیان کرد: مصرف برق در بخش کشاورزی استان ۱۹ درصد است و این در حالی است که تعداد مشترک برق در این بخش یک درصد است.

اجرای طرح «کشاورز همکار» در استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مدیریت مصرف برق استان، اظهار کرد: حضور در مدارس و اطلاع‌رسانی به دانش آموزان در سطح استان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان، ادارات و صنایع و پرداخت مشوق‌های مالی برای صنایع و کشاورزی ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

وی از اجرای طرح «کشاورز همکار» در راستای کنترل مصرف برق استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، در یک سال اخیر از دو هزار و ۱۶۷ کشاورز دعوت به همکاری شد که از این تعداد ۲۱۹ کشاورز اعلام همکاری کردند.

وی بابیان اینکه این طرح در سال جاری از خردادماه آغازشده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح در سال جاری نیز از دو هزار و ۲۵۷ کشاورز دعوت به همکاری شد که از این تعداد ۳۰۱ کشاورز اعلام همکاری کردند.

شرکا در توضیح این طرح، بیان کرد: در این طرح کشاورزان که از چاه آب استفاده می‌کنند، اگر در زمان اوج مصرف برق از این چاه‌ها استفاده نشود در دیگر ساعات شبانه‌روزی مصرف برق آن‌ها در استفاده از این چاه رایگان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در ادامه افزود: در اجرای این طرح در یک سال اخیر، مبلغ ۱۰۵ میلیون ریال به‌عنوان تشویق به کشاورزان پرداخت‌شده است.

اجرای طرح «ذخیره عملیاتی و صنایع» در راستای کنترل مصرف برق استان

شرکا از اجرای طرح «ذخیره عملیاتی و صنایع» در راستای کنترل مصرف برق استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح نیز، در یک سال اخیر از ۱۰۷ صنعت بالای ۲۰۰ کیلووات دعوت به همکاری شد که از این تعداد ۵۵ صنعت اعلام همکاری کردند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای اجرای این طرح در خردادماه سال جاری نیز از ۱۵۲ صنعت دعوت به همکاری شد که از این تعداد ۴۰ صنعت با شرکت برق تفاهم‌نامه امضا کردند.

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی ادامه داد: در اجرای این طرح در یک سال اخیر، مبلغ چهار میلیون و ۸۳۳ هزار ریال به‌عنوان تشویق به بخش صنعت پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ایمنی انجام‌شده، اظهار کرد: توزیع بیش از ۳۰۰ هزار برگ بروشور توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از خطرات برق‌گرفتگی و درج توصیه‌های ایمنی در قبوض مشترکین و متناسب با نوع حوادث هر فصل ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

شرکا ابلاغ موارد ایمنی به صنوف، سازمان تبلیغات و هیئت‌های مذهبی جهت پیشگیری از بروز حوادث در زمان برگزاری مراسمات را از دیگر فعالیت‌های ایمنی انجام‌شده برشمرد.

برق‌رسانی به قلعه باستانی «قلعه کوه» با ۲ میلیارد ریال اعتبار

وی از برق‌رسانی به قلعه باستانی «قلعه کوه» در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه برق‌رسانی به قلعه کوه از اواسط خردادماه سال جاری آغاز شد و در پایان تیرماه مصادف با عید سعید فطر نیز به بهره‌برداری رسید.

شرکا بابیان اینکه اعتبار هزینه شده در این پروژه دو میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: این پروژه شامل ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف، یک ترانس و ۶۰۰ متر روشنایی معابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرایی درزمینهٔ برق استان، بیان کرد: تأمین برق متقاضیان شهری و روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق شهری و روستایی، روشنایی معابر برق‌رسانی به روستاهای بدون برق از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی این شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =