فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی/نگاه فانتزی برداشته‌شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نگاه فانتزی از حوزه فناوری اطلاعات برداشته‌شده است، گفت: هم‌اکنون فناوری اطلاعات جایگزین سایر صنعت‌ها در توسعه اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمود واعظی شنبه‌شب در نشست نخبگان و فعالان حوزه ارتباط فناوری اطلاعات بابیان این مطلب، اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات به‌عنوان توانمند ساز بخش‌های کشور و پیشران توسعه، مطرح است.

وی بابیان اینکه خراسان جنوبی مهد نخبگان و افراد بااستعداد است، بیان کرد: باید با تلاش و همکاری این افراد و کمک‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت، در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان تلاش شود.

واعظی ادامه داد: در مقطعی از تاریخ کشاورزی و صنعت به‌عنوان محور توسعه اقتصادی عمل می‌کرد اما هم‌اکنون فناوری اطلاعات جایگزین این صنعت‌ها شده است.

مقام عالی وزارت فناوری اطلاعات بابیان اینکه دولت قبلی به عرصه فناوری و اطلاعات نگاهی فانتزی داشته است، تصریح کرد: امروزه این نگاه فانتزی برداشته‌شده است و اعتقاد بر این است که برای رسیدن به توسعه باید پهنای باند افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین حوزه آی سی تی باید رشد کند و فارغ‌التحصیلان این حوزه باید درگیر برنامه‌های توسعه کشور شوند.

واعظی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای افزایش پهنای باند خراسان جنوبی، بیان کرد: طی اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته پهنای باند ۲۴۰۰ گیگا بیت بر ثانیه است و امید است تا پایان سال جاری به ۴ هزار گیگا بیت افزایش یابد.

وی تولید محتوا را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت اطلاعات در سال جاری ذکر کرد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌ها فارغ‌التحصیلان را برای تولید محتوا آموزش و هدایت کنند.

واعظی با اشاره به حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌های فناوری و اطلاعات استان، تصریح کرد: باید کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شود و در راستای اخذ وام تسهیلاتی برای شرکت‌های رایانه‌ای و پارک علم و فناوری بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر برای نخبگان استان اشتغال ایجاد نشود باعث مهاجرت آن‌ها می‌شود بنابراین دستگاه‌ها برای جلوگیری از خروج نخبگان از استان برنامه ریزی کنند.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =