۶۰۶ بازرس در خراسان جنوبی فضای انتخاباتی را کنترل و رصد می کنند

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۶۰۶ بازرس در این استان به بازرسی و کنترل عوامل اجرایی و نحوه اجرای انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری می پردازند.

علی اکبر اکبری راد روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و توجیهی جلسه هیات های بازرسی انتخابات شهرستان های استان افزود: به ازای هر شعبه اخذ رای در استان یک بازرس و به ازای هر ۲۰ شعبه یک سربازرس پیش بینی شده اما تلاش می شود به دلیل گستردگی استان هر ۱۰ صندوق یک سربازرس داشته باشد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزرات کشور مجری اجرای قانون انتخابات است و در این راستا وزیر کشور می تواند به افرادی ماموریت دهد که بر حسن جریان انتخابات بازرسی و کنترل داشته باشند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد انتخابات کشور در مرکز استان و مراکز شهرستان ها هیات های بازرسی تشکیل شده و به تبع آن این هیات ها در سطح شهرستان ها، ابلاغ بازرسان را به شعب اخذ رای صادر می کنند.

وی آموزش مستمر عوامل اجرایی انتخابات را یکی از اقدامات با ارزش این دوره از انتخابات ذکر کرد و یادآور شد: سومین جلسه هیات های بازرسی شهرستان های استان برگزار شده و لحظه به لحظه تا زمان برگزاری انتخابات همه بازرسان، سربازرسان و عوامل بازرسی استان آموزش های لازم را فرا می گیرند تا بتوانند به وظیفه اصلی خود که اجرای مر قانون انتخابات است عمل کنند.

اکبری راد، بر رعایت بی طرفی بازرسان در جریان انتخابات تاکید کرد و گفت: طبق قانون انتخابات هیچ یک از بازرسان حق طرفداری از نامزد های انتخاباتی را ندارند.

وی ادامه داد: آنچه از طرف ستاد انتخابات استان و هیات های بازرسی دنبال می شود حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم است.

وی اضافه کرد: تمام امکانات لازم با همکاری هیات های نظارت، بازرسی، اجرایی انتخابات و فرمانداران در شهرستان های استان فراهم شده تا با همدلی و همزبانی انتخابات باشکوهی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سهبا گفت: در سال های گذشته بازرسان انتخابات از طریق لیست هایی که در اختیار داشته اقدام به نظارت و انجام وظیفه می کردند اما امسال وزارت کشور و هیات مرکزی بازرسی انتخابات یک سامانه هوشمند به نام سهبا را طراحی کرده که بازرسان از طریق آن تخلفات احتمالی را گزارش دهند.

اکبری راد افزود: در این راستا بازرسان ضمن تعامل با فرمانداران و نماینده فرمانداران نسبت به حل مشکلات احتمالی در جریان انتخابات اقدام خواهند کرد و اگر مشکل رفع نشد به هیات بارزسی شهرستان، فرماندار و درنهایت هیات بازرسی استان اطلاع داده می شود.

وی گفت: در سامانه سهبا همزمان از طریق وزارت کشور مشکلات روند اجرای انتخابات در محل صندوق اخذ رای رصد می شود.

خراسان جنوبی با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است و در این استان نیز ۱۰۲ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۳ نفر تایید شدند و ۴۳ نفر رد و شش نفر هم انصراف دادند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هشت =