استاندار خراسان جنوبی: دولت در حوزه های مختلف کارهای مهم زیربنایی انجام داده است

بیرجند – ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت یازدهم به رغم تنگناهای مالی که با آن مواجه هست در حوزه های مختلف اجرایی و عمرانی اقدامات زیربنایی و بسیار مهمی انجام داده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی در جمع حامیان دولت در شهرستان قاینات افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی مدیریت امور را در کشور به دست گرفت که دولت ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت این در حالی است که ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود داشت که می باید تعیین تکلیف می شد.
وی به نرخ بالای تورم و روند افسار گسیخته قیمت ها در ابتدای شروع به کار دولت اشاره کرد و ادامه داد: بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران ، روند تورم در همان نقطه متوقف و در شرایطی که دولت هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده بود روند نزولی تورم شروع شد.
وی تجربه بالای کابینه دولت یازدهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: این امر در کنار توسعه روابط با کشورهای جهان و تقویت ارتباطات سیاسی موجب شد تا روند صعودی تورم متوقف و در سال های اخیر سیر نزولی سریعی به خود بگیرد.
وی وجود شخص دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری را موجب کمک به ثبات در کشور دانست و تصریح کرد: نام وی موجب شد تا علاوه بر ایجاد ثبات در بازار سایر بخش ها نیز ثبات و آرامش را تجربه کنند.
وی به اقدامات دولت تدبیر وامید در بخش های مختلف اشاره کرد وادامه داد: در حوزه بهسازی روستایی، گازرسانی ، آسفالت راه ها و جاده و نیز توسعه مناطق محروم و کاهش تورم اقدامات بسیار مناسبی از سوی دولت انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فروش نفت بعد از تمام اقداماتی که صورت گرفته به شرایط قبل ازتحریم ها برگشته ایم، گفت: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون متر مکعب گاز به تولید گاز کشور اضافه شده است.
وی به مشکلات و نیازمندی های خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این استان با چند مشکل اساسی از جمله خشکسالی ، کاهش میزان بارندگی های سالانه، ضعف زیرساخت های حمل و نقل ، وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت مواجه است که مجموع این عوامل خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه ساخته است.
وی به موضوع اتصال استان به خط راه آهن سراسری به عنوان یک مطالبه مهم مردمی در استان اشاره کرد و افزود:با پیگیری هایی که در مرکز صورت گرفت خوشبختانه در حال حاضر تمامی مسئولین ارشد نظام در قوای مختلف به ضرورت ایجاد ریل در این منطقه واقف بوده و اجماع نظر واحدی در این زمینه وجود دارد که می تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای این پروژه مهم و ملی ایجاد کند .
وی به برگزاری جلسه شورای عالی آب هفته آینده با حضور وزرای مربوط ، استانداران استان های شرقی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری با دستور کار انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی کشور خبر داد و افزود: امیدواریم در این جلسه تصمیمات خوبی برای انتقال آب به خراسان جنوبی نیز اتخاذ شود.
وی قاینات را خاستگاه علما و فرزانگان بسیاری دانست و تصریح کرد: این شهرستان زادگاه علما، فرهیختگان و بزرگانی است که در بخش های مختلف علمی، حوزوی ، دانشگاهی و… دارای منشاء اثرات فراوانی در بعد داخلی و بین المللی بوده اند.
استاندار خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده در خصوص دو بانده کردن مسیر ارتباطی بیرجند – قاین اشاره کرد و افزود: با رایزنی ها و پیگیری هایی که صورت گرفته امیدواریم مشکلات موجود در کارخانه فولاد قاینات هرچه سریعتر رفع و شاهد افتتاح این کارخانه مهم در این منطقه باشیم.
وی توسعه صنعت گردشگری در قاینات را با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان مورد تاکید قرار داد وافزود: باید در خصوص برندسازی زعفران قاینات تلاش و برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد چرا که این محصول دارای ظرفیت بسیار خوبی در این شهرستان است.
وی سالم سازی محیط اداری و اجرایی را از اولویت های کاری دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: قطعاً احزاب فعال و حمایت از تشکل های سیاسی می تواند در جهت کاستن از انحرافات اجرایی و فساد اداری بسیار مهم و موثر باشد از اینرو حمایت از این تشکل ها و تقویت احزاب سیاسی از برنامه های جدی دولت یازدهم است.
وی به برگزاری جلسات زمان بندی شده و منظم با نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی فعال در استان تاکید کرد و ادامه داد: در هر یک از این نشست ها، مشکلات اولویت بندی شده و به صورت موضوعی با ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی پیشنهاد شود تا بتوان به نتایج ملموس و مورد نظر دست یافت.
۲۰۴۷* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =