طرح جوانه‌های نور دهه فجر در مساجد بیرجند اجرایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: دهه فجر امسال افتتاح طرح جوانه‌های نور در دو منطقه کمتر برخوردار را داریم، که این طرح شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن برای نونهالان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی است.

محمدرضا نخعی‌پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با شروع دهه فجر، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی برنامه‌های شاخص قرآنی خود را آغاز می‌کنند که تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۵۰۰ برنامه قرآنی توسط ۶۰۰ کانون برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها تفسیر سوره فجر توسط ائمه جماعات است که در بیش از ۹۰ درصد کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های خراسان فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به ختم طرح تلاوت نور( قرائت یک صفحه از قرآن بعد از نماز) در برخی از مساجد نام برد که در این مراسم از خادمین طرح تلاوت نور از جمله قاریان، کسانی که تفسیر و ترجمه آیات را بیان می‌کردند و.. تجلیل می‌شود.
نخعی‌پور ادامه داد: همچنین دهه فجر امسال افتتاح طرح جوانه‌های نور در دو منطقه کمتر برخوردار بیرجند از جمله در مسجد امام هادی(ع) بلوار شعبانیه و مسجد قبای مهر شهر را داریم، که این طرح شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن برای نونهالان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی است.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی به صورت غیر حضوری در بین اعضاء کانون‌ها، تفسیر جزء ۳ و همچنین تفسیر سوره حدید که خود کانون‌ها مجری برگزاری آن در سطح منطقه و محله خود خواهند بود، نیز در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های خراسان فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی یادشد: برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی را نیز در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی خواهیم داشت که امیدواریم در ترویج سبک زندگی اسلامی تأثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =