جمع‌آوری بیش از ۶ میلیارد ریال زکات در خراسان جنوبی

رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام حسین فلسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، زکات را نشانه بندگى خدا دانست و اظهار داشت: پرداخت ‌کننده زکات نزد پروردگار دارای اجر و پاداش است که نتیجه این عمل خیر را در زندگی دنیوی و اخروی مشاهده می‌کند.

وی به تبیین حدیثی از امام صادق(ع) پیرامون اهمیت زکات، بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند «محبوب‏‌ترین فرد نزد خداوند، سخاوت‏مندترین است و سخاوت‏مندترین مردم کسى است که زکات مال خود را بدهد و از آنچه که خدا در مال او واجب نموده است، در مورد مؤمنین بخل نکند».

رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی اعلام کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی مردم استان از این واجب الهی دست نکشیده‌اند و از ابتدای امسال تاکنون شش میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.

فلسفی ادامه داد: از مبلغ زکات جمع‌آوری شده دو میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال زکات مستحبی و چهار میلیارد و ۱۲ میلیون ریال زکات واجب است.

وی همچنین تعداد عاملین زکات در سطح استان را ۴۱۴ نفر اعلام کرد و توضیح داد: باید در زمینه آگاهی بخشی مردم به این واجب الهی تلاش کنیم لذا روحانیون، اصحاب رسانه و مسؤولان باید در راستای ترویج این سنت حسنه تلاش کنند.

رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در دو سرفصل پروژه‌های عمرانی و سهم محرومین شامل تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و مسکن مددجویان هزینه می‌شود.

فلسفی پروژه‌های عمرانی ساخته شد از محل وجوهات زکات را ۲۰ پروژه اعلام کرد و توضیح داد: از این تعداد شش پروژه احداثی و ۱۴ پروژه مرمتی است.

وی به طرح شجره طیبه زکات اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با هدف احیای فرهنگ و سنت حسنه زکات، ترویج زکات مستحبی و کمک به محرومان و نیازمندان اجرا می‌شود.

رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی از پلاک‌گذاری پنج هزار و ۷۸۶ اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه برای انجام فریضه زکات در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: باغداران و کشاورزان استان می‌توانند بخشی از محصولات باغی خود را با پلاک‌گذاری درختان به عنوان زکات مستحبی در راستای کمک به نیازمندان و محرومان ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =