استقبال چشمگیر دانش آموزان خراسان جنوبی از جلسات مشاوره مذهبی

بیرجند-مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش آموزان از جلسات مشاوره مذهبی، گفت: این طرح سبب حل بعضی از دغدغه های دینی دانش آموزان شده است.

فاطمه همتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح مشاوران مذهبی در مدارس استان از سال ۸۷، اظهار کرد: این طرح با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان در مدارس استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: در همین راستا تلاش شد تا با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت طلبه های موفق و باتجربه در این زمینه استفاده کنیم که تاکنون نیز نتایج خوبی در پی داشته است.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۲۰ مشاور مذهبی در مدارس استان خبر داد و گفت: با توجه به نتایج موفق اجرای طرح مشاوران مذهبی در مدارس، این طرح از سال جاری در مهدکودک ها نیز اجرا می شود.

اجرای طرح مشاوران مذهبی در ۶۵ مهدکودک

همتی با اشاره به اجرای این طرح با همکاری بهزیستی و بسیج جامعه زنان در مهدکودک ها، عنوان داشت: در حال حاضر ۶۵ مشاور مذهبی در مهدهای استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۰ مورد مربوط به بیرجند است.

وی با بیان اینکه این مشاوران بیشتر برای تقویت باورهای دینی در کودکان ورود پیدا کرده اند، بیان داشت: با توجه به زمینه ای که مدیر مهدکودک ایجاد می کند این افراد به عنوان مشاور دینی در کنار مدیران فعالیت می کنند.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برای ارتقاء آگاهی های این مشاوران نشست ها و جلسات هم اندیشی و آموزشی به صورت ماهیانه برگزار می شود.

همتی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای طلبه های خواهر امکان توسعه طرح در مدارس بیشتری وجود دارد، افزود: مشکل اصلی در اجرای این طرح اعتبار بوده که در صورت مساعدت استانداری و سایر دستگاه ها طرح توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: بنا به مصوبات و رویکرد شورای آسیب های اجتماعی در سال جاری تلاش می شود حضور مشاوران مذهبی در مدارس و مهدکودک های حاشیه شهر پررنگ تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =