تئاتر مسجد رویکردی اندیشه‌ورز دارد

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان خراسان جنوبی، با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌جان دلدار، امام جمعه خراسان جنوبی؛ و تنی چند از مدیران استانی، روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه در مجتمع مسجد امام حسین بیرجند افتتاح شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان خراسان جنوبی، با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌جان دلدار، امام جمعه خراسان جنوبی؛ و تنی چند از مدیران استانی، روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه در مجتمع مسجد امام حسین بیرجند افتتاح شد.
 
در این مراسم، کوروش زارعی با تاکید بر این که تئاتر مسجد رویکردی اندیشه‌ورز دارد و نمایشی از مردم برای مردم است، گفت: اساس هنر تئاتر، دین و مذهب است٬ دین و مذهب نمی‌توانند از هنر جدا باشد. از سوی دیگر تئاتر به تنها چیزی که خیلی تأکید دارد انسان است و از این رو هنر نمایش نمی‌تواند به چیزی غیر از انسان بپردازد.
 
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: نخستین نمایشگران و هنرمندان ما اولیای الهی بودند زیرا باید رسالت الهی را تبلیغ می‌کردند و راه درست را از نادرست با بیان فصیح خودشان نشان می‌دادند. از ارکان اصلی نمایش، هنر فن بیان است تا هنرمند بتواند بهترین و بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان بگذارند.
 
وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه تمام اقشار جامعه است٬ اذعان داشت: مسجد همواره پایگاهی برای تمام پیامبران و بخصوص حضرت محمد(ص) بوده است زیرا ایشان تمام تصمیم‌های مهم خود را در مسجد می‌گرفتند. همچنین بزرگترین نمایشی را که خداوند به رخ تمام عالمیان می‌کشد٬ نمایش بزرگ حج ابراهیمی است که هدف از برگزاری حج توحید و خداشناسی است.
 
زارعی تأکید کرد: هنر نمایش هنری مقدس است و هنرمندی که در عرصه نمایش دعوت می‌شود باید قدر خودش را بداند زیرا می‌خواهد بر روی مخاطبان اثری ماندگار از شعور و اخلاق را بگذارد. برای اینکه بتوانیم توسعه فرهنگی ایجاد کنیم باید در بطن مردم حضور پیدا کنیم و احادیث اولیای الهی را در غالب نمایش به تصویر بکشیم. امیدواریم تئاتر به هنری مردمی بدل شود و در سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد.
 
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی‌جان دلدار، راه‌اندازی دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد را حرکتی شایسته تقدیر دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اکنون بیش از هر زمانی به تئاتر نیاز دارد.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان٬ خاطرنشان کرد: هنر باید در خدمت مردم باشد و اگر این چنین شد نتیجه آن انقلاب اسلامی و شهادت شهدا در راه اسلام می‌شود. نمایش و تئاتر نیز باید در خدمت توحید و راه شهدا باشد٬ چراکه این شهدا بودند که درس زندگی به ما دادند.
 
شایان ذکر است، تاکنون دفاتر بچه‌های مسجد در مراکز استانی همدان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، فارس، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی افتتاح شده است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =