طرح‌هایی برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های کمیته امداد امام(ره) گفت: طرح هبه، طرح شفاء، طرح محسنین و … از جمله طرح‌های کمیته امداد برای کمک به نیازمندان است.

سیدرضا حسینی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: در ماه پایانی سال و در آستانه سال نو بسیاری از هم استانی‌های عزیز تمایل دارند که به محرومان و نیازمندان کمک کنند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد طرح‌هایی را اجرایی کرده است که هم استانی‌هایی عزیز بر اساس نیت و هدفی که از کمک به نیازمندان و محرومان دارند، می‌توانند هر یک از طرح‌ها را انتخاب و در امر نیک و خداپسندانه شرکت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) بیان کرد: یکی از طرح‌ها طرح هبه است که در این طرح در آستانه سال نو که بسیاری از مردم وسایل خانه چون فرش، یخچال، مبلمان و.. را تعویض می‌کنند، می‌توانند با شرکت در این طرح آن دسته از وسایل سالمی که نیازی به آن ندارند را به نیازمندان هدیه کنند.

حسینی ادامه داد: کمک‌های مردم سخاوتمند خراسان‌جنوبی در این طرح در دهه ماهه اول امسال ۸۹ میلیون تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۶ درصدی داشته است که قابل تأمل است.

وی افزود: طرح‌های دیگر کمیته امداد طرح اکرام ایتام و طرح محسنین است، که در طرح اکرام ایتام افراد حامی کودکان یتیم نیازمند می‌شوند و ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به آنان کمک کرده و در زمینه مسائل مالی آنان را حمایت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۴۹ یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۲ هزار و ۳۳۸ نفر آنان زیر ۱۸ سال می‌باشد که الحمدلله همه آنان حامی دارند که نشان از نیت های پاک و خداپسندانه مردم خراسان جنوبی دارد حسینی اظهار کرد: نکته قابل ذکر این است که به واسطه مسائل و مشکلات مالی گاه برخی از این کودکان یتیم نیازمند احتیاج به حمایت بیش از یک حامی دارند که این مسئله نیز باید مد نظر خیران خراسان جنوبی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تفاوت طرح محسنین با طرح اکرام ایتام در این است که در طرح محسنین کودک نیازمند سرپرست دارد ولی سرپرست او از کار افتاده، بیمار و..است و یا به عللی سرپرست او در زنان به سر می‌برد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در طرح اکرام ایتام و محسنین شرکت کنند و یتیم خاصی مد نظرشان نیست می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۴۹۴۴۹۴۴۹۵۲ واریز کنند.

حسینی افزود: طرح دیگر کمیته امداد طرح شفاء است که در آن به۱۸۵۱ بیمار صعب العلاج نیازمند تحت پوشش کمیته امداد(ره) خراسان جنوبی کمک می‌شود تا ان‌شاءالله قدمی در راه درمان این بیماران برداشته شود.

وی گفت: همچنین در طرح کوثر به تهیه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند و در طرح شوق زیارت به فراهم کردن شرایط زیارت نیازمندان کمک می‌شود که همه این طرح‌ها برای فراهم کردن شرایط کمک مردم خیر این منطقه است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: مردم برای شرکت در طرح شفاء، شوق زیارت و کوثر می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =