عمر ازدواج در جامعه ایرانی کاهش یافته است

گروه معارف: امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نتیجه جامعه‌ای که مدرنیته طراحی کرده این است که امروز عمر ازدواج در اروپا هفت تا ۱۰ سال است، گفت: اکنون در جامعه ایران اسلامی نیز عمر ازدواج در حال کاهش است و هفت میلیون زن مجرد و ۹ میلیون مرد مجرد داریم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی رضایی دیروز، ۲۹ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه گفت: سی و ششمین منزل عرفان ایثار و پاکبازی است و ایثار انسان را شکوفا می‌کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه‌ای که برده سنگ و کاغذ و خیالات هستند در مسیر خدا انفاق نمی‌کنند و دچار عذاب خداوند می‌شوند، گفت: این همه شهید و ایثار برای این است که جامعه‌ای بر مبنای ایثار داشته باشیم نه جامعه ای که لیبرالیسم در آن نفوذ کند.

رضایی با اشاره به کسانی که دل به غرب بستند، بیان کرد: در قرنی که سکولاریسم و جدایی از دین و وحی آمد در دو جنگ هشتاد میلیون انسان کشته شد.

وی ادامه داد: اگر میخواهیم راه حضرت زهرا (س) و انقلاب ادامه یابد باید منطق ایثار در بین مردم و مسئولان جامعه حاکم شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: جامعه باید نسبت به یکدیگر احساس محبت کند و اگر می‌خواهید کسی را محکوم کنید باید تمام شرایط را تصور کنی و محدودیت های او را در نظر بگیری و به او ایثار کنی.

رضایی گفت: یکی از آسیب‌های که روحانیون و اهل فرهنگ دارند این است نباید دنبال رو عوام باشیم در حوزه سیاست و بیان حقایق و مسائل اقتصادی و اجتماعی نیاز به ایثار داریم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه جامعه‌ای که مدرنیته طراحی کرده نتیجه‌اش این است که امروز عمر ازدواج در اروپا هفت تا ده سال است، افزود: متاسفانه اکنون در جامعه ایران اسلامی نیز عمر ازدواج در حال کاهش است و هفت میلیون نفر زن مجرد و نه میلیون مرد مجرد داریم.

امام جمعه بیرجند با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: آمادگی مردم اتمام حجتی برای تمام مسئولان است و امروز مردم به خاطر شهدا و اخلاص ها در صحنه حضور دارند و باید یاد شهدا را گرامی بداریم.

رضایی با اشاره به اینکه باید روحانیت در صحنه باشند، ادامه داد: اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلاب بماند باید روحانیت در مسائل اجتماعی و عرصه های گوناگون باشند.

وی به سالروز کودتای انگلیسی رضاخان اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با هوشیاری مردم هیچ گاه باعث نشود دشمن سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه مرکز رادیوتراپی بیرجند آماده بهره برداری است، یادآور شد: ساخت این مرکز که از سال ۹۰ شروع شده است که ۱۰ میلیارد تومان مردم و خیران و ۱۰ میلیارد تومان دولت برای تجهیزات کمک و هزینه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =