کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی حرف و صنایع خراسان جنوبی تشکیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی حرف و صنایع استان خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ محمد سنجری از تشکیل اولین کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی پس از ۱۲ سال از تشکیل خراسان جنوبی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: نقش و اهمیت کانون کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌ها، وضع قوانین و دخالت در امور مربوط به جامعه کارفرمایی در مجامع قانونی بسیار حائز اهمیت است.

وی تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دارای اعتبار استان تا پایان دی ماه سال جاری را ۲۳۹ تشکل اعلام کرد و  افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ابتدای دولت یازدهم در مقایسه با قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توسعه سه جانبه‌گرایی و مشارکت اجتماعی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرو تعامل و مشارکت سه ضلع مثلث نمایندگان دولت، نمایندگان تشکل‌های کارگری و نمایندگان جامعه کارفرمایی که جایگاه قانونی دارند، دانست و ادامه داد: رشد کمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در کنار مطلوبیت تشکل‌ها و توانمند کردن مسؤولان و اعضای هیات مدیره که همان رشد کیفی است از سیاست‌ها و رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت است.

سنجری جایگاه نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را در تصمیم‌گیری‌های مهم در حوزه کار، قانونی و اجتماعی خواند و گفت: این جایگاه از بالاترین رکن که همان تعیین مزد کارگر است تا پایین‌ترین سطوح تصمیم‌گیری که حل اختلاف بین کارگر و کارفرما می باشد دارای فعالیت است.

وی با تاکید بر استفاده جامعه کارفرمایی از ظرفیت‌های کانون، میزان مشارکت بانوان را در تشکل های کارگری و کارفرمایی استان را ۱۱ درصد اعلام کرد و از جمعیت ۱۴ هزارنفری عضو تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خلق ایده، تشخیص فرصت‌ها و آینده‌نگری و مدیریت اثربخش و تسهیل‌گر را از مهمترین ویژگی‌های هیات مدیره کانون برشمرد و افزود: در کنار سایر وظایف و اختیارات مصوب اساسنامه در پیشبرد اهداف صنفی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مسؤولیت اعضای هیات مدیره را برای خلق ارزش افزوده جمعی دو چندان می‌کند.

سنجری با برشمردن اصول بنیادین کارگروهی و صنفی بر توجه اعضا نسبت به جایگاه کانون در استان تاکید کرد و حمایت همه جانبه را در جهت پیشبرد امور خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =