صرف زکات خراسان‌جنوبی در دو سرفصل محرومان و پروژه‌های عمرانی

گروه معارف: رئیس ستاد زکات گفت: در یازده ماهه سال ۹۵، مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد و چهارصد میلیون ریال، زکات جمع‌آوری گردیده است که این مقدار زکات جمع‌آوری شده در دو سرفصل محرومین از قبیل (درمان، تحصیل، معیشت، جهیزیه) و پروژه‌های عمرانی از قبیل (ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه، پارک) مصرف شده است.

حجت‌الاسلام حسین فلسفی رئیس اداره زکات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: در یازده ماهه سال ۹۵، مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد و چهارصد میلیون ریال، زکات جمع‌آوری گردیده است.

رئیس اداره زکات خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مقدار زکات جمع‌آوری شده در دو سرفصل محرومین از قبیل (درمان، تحصیل، معیشت، جهیزیه) و پروژه‌های عمرانی از قبیل (ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه، پارک) مصرف شده است.

فلسفی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در جهت اخذ زکات مستحبی و تجلیل از زکات دهندگان برتر استانی و شهرستانی در همایش‌های برگزار شده از سوی جهاد کشاورزی در کنار تولیدکنندگان برتر سازمان جهاد کشاورزی، از برنامه‌ها و اهداف ستاد زکات استان است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت عاملین و مؤدیان، تعامل با ائمه محترم جمعه، مبلغین و روحانیون شهرستان‌ها، فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌شناسی زکات واجب و مستحب و تبلیغ و ترویج فریضه الهی از طریق صدا و سیمای استان و رسانه‌های محلی نیز از دیگر برنامه‌های ستاد زکات خراسان‌جنوبی است.

رئیس اداره زکات خراسان‌جنوبی افزود: پیگیری تفاهم‌نامه از طریق سازمان طلّاب و بسیج روحانیون، استفاده از طلّاب و ظرفیت گروه‌های جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان از اهداف دیگر ستاد زکات استان است.

فلسفی با اشاره به این که درسال ۱۳۹۶ زکات پیش‌بینی شده مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۴ ریال برآورد گردیده است، یادآور شد: باتوجه به انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه مسکن، حمایت و سلامت خانواده و همچنین اشتغال، مقرر گردید کارشناسان زکات در سرفصل‌های محرومین و پروژه‌های عمرانی اقدامات لازم را در خصوص صرف زکات در سال ۹۶ در دستور کار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =