طرح نذر کتاب، فرصتی برای آشتی بین مردم و کتاب

گروه فرهنگی: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این که طرح نذر کتاب، فرصتی برای آشتی بین مردم و کتاب است، گفت: تداوم کارهای فرهنگی مهم است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از خراسان جنوبی،گفت: طرح نذر کتاب کار ارزشمند و منحصر به فردی است و می‌تواند آشتی بین مردم و کتاب به وجود آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح نذر کتاب که با همکاری سیستم‌های اجرایی با همت جهاد دانشگاهی انجام شده است کار مبارکی برای آغاز یک کار فرهنگی است اما تداوم کارهای فرهنگی مهم است.

لطفیان بیان کرد: اگر یک نمایشگاهی به صورت دائمی برای کتاب باشد و مردم کتاب‌هایی را که استفاده نمی‌کنند در این نمایشگاه‌ در معرض استفاده عموم قرار گیرد، کمک بزرگی به نشر علم و دانش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زکات علم، نشر آن است، افزود: طرح‌هایی چون طرح نذر کتاب رهگذری برای انتشار دانش و آگاهی در جامعه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف باید برای عمومی کردن این طرح کمک کنند تا عموم مردم حتی برای تفریح از بوستان دانش استفاده کافی ببرند.

لطفیان با اشاره به این‌که گفت: یکی از راه‌های تحقق نهضت نرم افزار و نهضت تولید دانش، ارتقاء این‌گونه نمایشگاه‌ها و افزایش محتوایی آن است، سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی نیز در زمینه استفاده عموم مردم از کتاب، کتابخانه شبستان را در مساجد استان راه اندازی کرده‌است.

وی اظهار کرد: این گونه طرح‌ها نباید جنبه دولتی بگیرد، باید مردم کتاب‌هایی را که استفاده نمی‌کنند برای استفاده در این نمایشگاه‌ها قرار دهند و کتاب‌های مورد نیاز خود را بردارند و هرچه به سمت عمومی شدن این نمایشگاه‌ها پیش رویم تأثیر بهتری خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: محتوای کتاب‌ها در طرح نذر کتاب بیشتر در دو سطح معارف عمومی و معارف تخصصی است و به بحث خانواده به درستی پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پانزده =