کارگاه‌های تربیت، علوم قرآنی و روانشناسی در بیرجند تشکیل شود

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به این نکته که مهم‌ترین وظیفه معلم هدایت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در مسیر تربیت اسلامی است،گفت:کارگاه‌های مختلف قرآن در زمینه‌های علوم قرآنی، تربیت قرآنی و روانشناسی تشکیل شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضایی‌بیرجندی، روز گذشته ۸ اسفند، در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی گفت: اگر می‌خواهیم در برابر تمدن غرب ایستادگی کنیم باید حکمت، محبت را در جامعه نمایان سازیم و کارگاه‌های مختلف قرآن را در زمینه‌های علوم قرآنی، تربیت قرآنی و روانشناسی تشکیل دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هدف اصلی از تربیت دانش‌آموزان نشر حقایق الهی است، اظهار کرد: عظمت انسان به عقل و شیوه تفکر اوست و از سویی دیگر تمامی مشکلات ما در جامعه از فرهنگ و اندیشه نادرست است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: وظیفه آموزش و پرورش در برابر دانش‌آموزان بسیار خطیر استو این نهاد باید ذهن بچه‌ها را از خطر فساد و مسمومیت پاک کند و شرایط باید به گونه‌ای باشد که افرادی که از سیستم آموزش و پرورش خارج می‌شوند دارای هنر و شغلی باشند.

رضایی زندگی ماشینی را مهم‌ترین دستاورد فرهنگ غرب عنوان کرد و افزود: گفت: خوشی، خوبی و ارزشمندی سه عامل مهم و اساسی در تربیت است و گسترش افق تفکر متربیان، علم آموزی، آگاه ساختن نسبت به توانایی و تقویت مکارم اخلاق، آموزش خودشناسی به دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه‌ رأُس همه مشکلات جامعه فرهنگ و اندیشه است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کارگاه‌های مختلف قرآن در زمینه‌های روانشناسی، علوم قرآنی و تربیت قرآنی تشکیل شودو در این کارگاه ۹ مبنای اصلی بر محور انسان شناسی با نگاه قرآن بیان خواهد شد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آموزش و پرورش باید ذهن بچه‌ها را از فساد و مصمومیت پاک کند، افزود: این امر با شعار و تزریق اطلاعات محقق نمی‌شود چراکه نیازمند استفاه از حکمت، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

رضایی با بیان اینکه مربیان باید دانش آموزان را به شخصیتی واحد برسانند، یادآور شد: اگر فرزندانی ارزشمند و خوب تربیت شوند، به اهداف خود رسیده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =