ستاد تربیت حافظان قرآن کریم فرصتی برای حفظ صحیح قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر بیرجند گفت: یکی از افتخارات مؤسسه قرآنی تالیات ذکر بیرجند راه‌اندازی ستاد راهبردی تربیت حافظان قرآن‌کریم در خراسان‌جنوبی به‌صورت افتخاری با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان است که در این ستاد بالغ بر۲۰۰ مربی حفظ قرآن‌کریم را در استان ساماندهی می‌‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌کریم(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: یکی از افتخارات مؤسسه قرآنی تالیات ذکر راه‌اندازی ستاد راهبردی تربیت حافظان قرآن‌کریم در خراسان‌جنوبی به‌صورت افتخاری با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان است.

هادی مساح با اشاره به این که در این ستاد بالغ بر۲۰۰ مربی حفظ قرآن‌کریم را در استان ساماندهی می‌‌کنیم اظهار کرد: در ستاد راهبردی تربیت حافظان قرآن‌کریم تمام قرآن‌آموزان سالی دو مرحله در حوزه‌های حفظ جزء۳۰، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن و هم چنین در حوزه مفاهیم قرآن سنجش می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر بیان کرد: این همکاری در ستاد تربیت حافظان قرآن‌کریم منتج به تحقق اهداف قرآنی مؤسسه تالیات ذکر خواهد شد و هم‌چنین فرصتی برای خردسالان و نوجوانانی که امکانی برای حفظ قرآن ندارند، فراهم خواهد شد.

مساح افزود: در حال حاضر یکی از فعالیت‌های قرآنی که این مؤسسه قرآنی با همکاری مجتمع فرهنگی مذهبی محبان‌الزهرا و مؤسسه متاف وحی و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال اجرا دارد، طرح پرورش استعدادهای قرآنی است.

مساح با اشاره به اینکه بازه سنی شرکت‌کنندگان در این طرح، دانش‌آموزان پسر بین ۱۰ تا ۱۷ سال هستند که رتبه ممتاز درسی دارند، ادامه داد: این افراد پس از داوری انتخاب شده و در دوره شرکت داده خواهند شد.

وی گفت: برای این افراد ۲۵۰ ساعت در قالب ۱۲۵ جلسه آموزشی در پنج حوزه درسی شامل حوزه تجوید، حوزه صوت و لحن، حوزه حفظ قرآن، مفاهیم قرآن و حوزه سبک زندگی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر بیرجند با اشاره به اینکه برای آموزش این دانش‌آموزان، اساتید و قاریان ممتاز استان انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: این طرح برای همه دانش‌آموزان استان است اما به دلیل محدودیت‌هایی که داریم دانش‌آموزان برای شرکت در این طرح باید به مرکز استان مراجعه کنند.

مساح بیان کرد: این طرح با هدف پرورش قاری و هم‌چنین پرورش دانش‌آموزان در راستای مفاهیم و اهداف متعالی قرآن انجام می‌شود و امیدواریم استان خراسان‌جنوبی تا ۵ الی ۱۰ سال آینده بتواند قاریان ممتازی داشته باشد.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور طرح حفظ سوره فجر در دستور کار قرار گرفت و این مؤسسه از حدود۱۸۰ نفر از قرآن‌آموزانی که در کلاس‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان و ستاد حفظ قرآن‌کریم مشغول قرآن‌آموزی بودند، آزمونی به صورت شفاهی در هفت گروه به‌عمل آورد و اسامی افرادی را که امتیاز بالایی آوردند به اتحادیه برای قرعه‌کشی ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =