۱۵ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شدند

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به ۱۵ هزار و ۳۳۸ هزار مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد.

جواد خامسان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۳۰۳ نفر در پست های نوروزی امنی وسلامت مسافران نوروزی جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این تعداد شامل ۲۰۵ نفر از کانون جوانان، ۳۳ نفر دانش آموز، ۴۵ نفر دانشجو و ۱۱ نفر از طلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت نوروزی اظهار کرد: تاکنون ۶۹۴ نفر از خدمات این ایستگاه ها استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۵ نفر از مسافران به خیمه های نماز مراجعه داشته اند، افزود: همچنین هفت هزار و ۵۰۶ نقشه راه، چهار هزار و ۸۵۸ بروشور و دو هزار و ۱۸۶ محصول فرهنگی بین مسافران توزیع شده است.

خامسان با اشاره به را ه اندازی کمپین «نه به تصادفات» بیان کرد: در حال حاضر ۸۳۲ نفر به عضویت این کمپین درآمده اند.

امداد رسانی به ۵۵ حادثه جاده ای

وی با بیان اینکه برای ایجاد فضای شاد برای کودکان، فضایی با عنوان دوستدار کودک در کنار پایگاه در نظر گرفته شده تا خدمات سرگرمی را به کودکان ارائه دهد، گفت: از ابتدای تعطیلات، ۲۸۰ نفر از خدمات این فضا استفاده کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به خدمات جاده ای هلال احمر در ایام نوروز بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، ۵۵ مورد حادثه جاده ای توسط امدادگران هلال احمر امداد رسانی شده است.

خامسان با بیان اینکه ۷۹ فقره حادثه از ابتدای طرح نوروزی به وقوع پیوسته است، افزود: این حوادث، ۳۶۹ حادثه دیده را به دنبال داشته است.

وی از فوت یک نفر از مسافران در این حوادث خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ نفر از حادثه دیدگان این حوادث به بیمارستان ها متنقل شده اند.

خامسان بیان کرد: طی اجرای طرح نورزی، یک مورد خدمات کوهستان و ۱۳ مورد از خدمات حضوری امدادگران هلال احمر بهره مند شده اند.

ارائه خدمات توسط ۹۲ تیم امداد رسانی

وی با اشاره به خدمات سیل و آبرگرفتگی بیان کرد: سیل و آبگرفتگی طی اولین روز از سال جاری، ۶۸ حادثه دیده را به دنبال داشته است.

خامسان با بیان اینکه ۶۷ نفر از حادثه دیدگان نجات یافته اند، افزود: این حوادث منجر به فوت یک نفر از هم وطنان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از رهاسازی یک دستگاه خودرو از سیلاب خبر داد و افزود: عملیات تخلیه آب در ۱۳ منزل انجام شده است.

خامسان ادامه داد: برای ارائه خدمات امداد۹۲ تیم در قالب ۳۷۳ نفر و ۹۱ دستگاه خودرو به حادثه دیدگان خدمات ارائه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =