نگاهی به فعالیت دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دارالقرآن به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند، گفت: جهت تشویق قرآن‌آموزان بعد از حفظ هر جزء به آنان هدیه‌ای داده می‌شود و همچنین سالن ورزشی برای آنان در نظر گرفته‌ایم که در کنار آموزش قرآن فعالیت ورزشی نیز داشته باشند.

یوسف سالاری حافظ کل قرآن کریم و مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت خراسان‌جنوبی از فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی است. کسی که هم خود در مسیر قرآن قدم برداشته و هم تلاش کرده است تا با مدیریت صحیح دارالقرآن دیگران را نیز در مسیر کلام وحی ثابت قدم نگه دارد.

در روزهای نخستین سال جدید پای صحبت های این فعال قرآنی نشستیم و از فعالیت های دارالقرآن از ایشان پرسیدیم. سالاری در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی گفت: دارالقرآن وابسته به مسجد النبی و حوزه علمیه الصدیق است.

وی اظهار کرد: برخی از افراد با گرفتن مرخصی از مدرسه و محل تحصیل به صورت شبانه‌روزی کار حفظ قرآن را پی‌گیری می‌کنند، اما برای همه افراد شیوه شبانه روزی امکان پذیر نیست و از این جهت بسیاری از علاقمندان به دارالقرآن آمده و به صورت پاره وقت قرآن فرا می گیرند.

دارالقرآن به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند

مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند بیان کرد: دارالقرآن به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند، یک شیفت خواهران بزرگسال و دانشجو هستند صبح ها از شنبه تا چهارشنبه در دارالقرآن، آموزش های خود را فرا می گیرند.

سالاری ادامه داد: شیفت دیگر نیز دختران هستند که به صورت پاره وقت بعد از ظهر شنبه و بعد از ظهر چهارشنبه و شیفت پسران نیز روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برقرار است و آموزش دارند.

وی با اشاره به اینکه در شیفت خواهران بزرگسال ۳۰ نفر قرآن‌آموز داریم، افزود: بسیاری از مربیان ما خانم‌های بزرگسالی هستند که از قبل در کلاس‌های دارالقرآن شرکت کرده و حافظ شده‌اند و اکنون نیز به عنوان مربی در دارالقرآن مسجد النبی با ما همکاری دارند.

نگاهی به فعالیت دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند

در دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت ۱۵۰ قرآن‌آموز فعالیت دارند

مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند گفت: در بخش دختران ۵۰-۶۰ نفر و در بخش پسران ۶۰ نفر قرآن آموز داریم و به طور کلی باید گفت در دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت ۱۵۰ قرآن‌آموز فعالیت دارند.

سالاری افزود: در زمینه شیوه آموزش باید گفت، خیلی‌ها عقیده بر آموزش جمعی دارند، اما باید به این نکته توجه داشت که آموزش جمعی موجب می‌شود که استعدادهای فردی در نظر گرفته نشود که آسیب‌زا است.

وی اظهارکرد: در دارالقرآن ما سه سطح داریم، در سطح اول قرآن‌آموزانی که تازه وارد دارالقرآن می‌شوند روخوانی، روان‌خوانی و صحیح‌خوانی را فرا می‌گیرند و در سطح بعد بر روی جزء ۳۰ و جزء یک کار می‌شود.

سطح پیشرفته برای قرآن‌آموزانی است که حدأقل دو جزء قرآن را حفظ هستند

مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند ادامه داد: سطح پیشرفته نیز برای آن دسته از قرآن‌آموزانی است که دو جزء قرآن را حفظ کرده‌اند و اکنون برای حفظ جزء‌های دیگر قرآن در دارالقرآن آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سالاری با اشاره به اینکه در دارالقرآن علاوه بر اینکه قرآن‌آموزان به صورت انفرادی درس را تحویل استاد می‌دهند، همخوانی نیز دارند، افزود: تلاش شده در درالقرآن امکانات لازم برای قران آموزان از جمله سیستم کامپیوتری، هدست و نرم افزار قرآنی فراهم باشد.

وی یادآور شد: جهت تشویق قرآن‌آموزان بعد از حفظ هر جزء به آنان هدیه‌ای داده می‌شود و همچنین سالن ورزشی برای آنان در نظر گرفته‌ایم که در کنار آموزش قرآن فعالیت ورزشی نیز داشته باشند و اردوهایی نیز در پایان دوره برای آنان نظر گرفته‌ایم.

حکیمه بهمن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =