فرهنگ قرآنی در رسیدن به قرب الهی بین زن و مرد تفاوتی قائل نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: زن و مرد در رسیدن به مقامات الهی و ارزش‌های انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در جمع معتکفین زن مسجد امام صادق(ع) بیرجند گفت: زن و مرد در رسیدن به مقامات الهی و ارزش‌های انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی اظهار کرد: وجود زنانی چون حضرت زهرا(س)، حضرت آسیه و سایر زنان بزرگ تاریخ نشان این حقیقت است و قرآن نیز در بیان ارزش‌های اسلامی بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده است و بارها بر این نکته مهم تأکید دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما در بسیاری از مسائل حقوقی، شرایط زندگی و مسئولیت‌ها بین زن و مرد تفاوتی وجود دارد که این مسئله نیز به حکمت خداوند و ساختار خلقت زن و مرد ارتباط دارد.

عبادی ادامه داد: از این جهت است که حضرت علی(ع) می‌فرماید که بدترین صفات برای مردان، بهترین صفات برای زنان است که این خصلت‌ها تکبر، بخل و احتیاط  است.

وی افزود: وقتی سخن از تکبر زده می‌شود به معنای شخصیت قائل شدن برای خویشتن است و مولا علی در همان حدیث می‌فرمایند اگر زن تکبر داشته و برای خود شخصیت تصور کند هیچ بیگانه و نامحرمی را به حریم خود راه نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اما در مورد بخل نیز امام علی تأکید دارند که اگر زنی بخل داشته باشد مال خود و همسرش را حفظ می‌کند. چون این مرد است که برای تهیه مال حلال تلاش می‌کند اما آنکه باید این مال را حفظ کند زن است.

عبادی یادآور شد: در هر حال در محیط خانوادگی زن و مرد باید تکالیف و مسئولیت‌های خود را به درستی بشناسند و بر مبنای آن مدار زندگی بچرخد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =