یک سوم مدارس کشور توسط خیران احداث شده است

بیرجند- دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سوم مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است، گفت: نیازمند همراهی خیران در هزینه های جاری مدارس هستیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مهدی نوید ادهم صبح شنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار مدرسه در سطح کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد؛ ۴۳ هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر و ۳۰ هزار مدرسه نیز در روستاها هستند.

نوید ادهم اظهار کرد: در طول سالیان گذشته ثقل اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش انتقال معلومات و دانش بوده که در شرایط کنونی تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در عصر حاضر سخن از تحول بنیادین به میان آمده و باید بچه‌ها را برای خوب زیستن آماده کنیم.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان برای خوب زیستن نیازمند معلومات و اطلاعات بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه خیرین در امر مدرسه سازی باید هدف جاری آموزش و پرورش را در نظر گیرند؛ گفت: مدرسه‌ای که خیرین می‌سازند مانند ظرفی بوده که فعالیت‌ها در آن انجام می‌شود بنابراین باید بین ظرف و مظروف تناسبی برقرار باشد.

نوید ادهم اظهار کرد: دانش آموزان باید در محیط مدرسه به لحاظ مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی، سیاسی و علمی و فناوری تربیت شوند.

وی با بیان اینکه باید به سمت مدرسه‌ای برویم که به لحاظ فناوری، فیزیکی و تجهیزات به روز باشند، افزود: از خیرین خواستاریم بعد از امر مدرسه سازی ما را در زمینه هزینه‌های جاری و تجهیزات نیز مساعدت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =