وقفی که در مسیر اقتصاد مقاومتی شکل گرفت

گروه اجتماعی: مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند در کنار فعالیت‌های قرآنی، یک تولیدی پوشاک ایجاد کرده که ۲۵ درصد درآمد آن به دارالقرآن اختصاص می‌یابد، تولیدی که کارش با یک وقف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، یوسف سالاری، حافظ کل قرآن کریم و مدیر دارالقرآن مسجد النبی اهل سنت بیرجند از آن دسته فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی است که طرح‌ها و ایده‌های زیادی برای رونق دارالقرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در منطقه دارد.

یکی از طرح‌هایی که این حافظ قرآن کریم اجرایی کرده، ایجاد یک تولیدی پوشاک است که بخشی از درآمد آن صرف فعالیت‌های دارالقرآن شود تا این مجموعه فرهنگی به لحاظ مالی توانمند شود و از بعد دیگر نوعی کارآفرینی نیز هست.

پای صحبت این فعال قرآنی نشستیم تا از روند فعالیت این تولیدی با برکت اطلاع یابیم، سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: از دو سال پیش این تولیدی راه‌اندازی شد که البته در ابتدا به صورت فعلی نبود و کم‌کم رونق گرفت و چرخ‌های تولیدی تبدیل به چرخ صنعتی شد.

وی درباره چگونگی راه‌اندازی این تولیدی اظهار کرد: دو سال پیش که یکی از نزدیکانمان (که آن مرحومه کار خیاطی می‌کردند)، فوت کردند تصمیم گرفتیم ابزار کار ایشان که باقی مانده بود را وقف کنیم و صرف امور خیر نماییم.

سالاری بیان کرد: این جرقه اولیه برای ایجاد تولیدی بود و بعد خودم ۵۰ میلیون سرمایه در گردش گذاشتم و عده‌ای دیگر از دوستان نیز دیگر ابزار و امکانات را در اختیار ما گذاشتند و این تولیدی ایجاد شد که ۲۵ درصد درآمد آن به دارالقرآن اختصاص می‌یابد.

وقفی که در مسیر اقتصاد مقاومتی شکل گرفت

این حافظ کل قرآن‌کریم با اشاره به اینکه تعداد ۷ نفر به صورت مستقیم در این تولیدی کار می‌کنند، ادامه داد: این تولیدی علاوه بر اینکه در توانمندسازی مالی دارالقران مؤثر بوده برای این افراد نیز ایجاد شغل کرده است.

سالاری افزود: فعالیت ما منحصر به خراسان‌جنوبی نیست بلکه در سایر استان‌ها چون سیستان و بلوچستان و… نیز کارهای تولیدی ما عرضه می‌شود و با توجه به بازاریابی‌های صورت گرفته بیشتر کاورهای کت و شلوارهای بازار بیرجند و لباس‌های یک بار مصرف برای استفاده در محیط‌های آزمایشگاهی مدارس و.. کار تولیدی مجموعه ما است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این تولیدی بسیاری از افراد از جمله امام جمعه محترم اهل سنت، هیأت امنای مسجد و.. همکاری زیادی داشتند، گفت: تمام کسانی که مکان را (که مسجد در اختیار ما قرار داد) آماده استفاده کردند از برقکار و بنا و.. رایگان و بدون دریافت ذره‌ای هزینه کار خود را انجام دادند.

سالاری یادآور شد: قدرت فکر و اندیشه بسیار بالا و تأثیرگذار است و من همواره فکر می‌کردم و امیدوار بودم که کار تولیدی به ثمر برسد و امیدوارم با توکل به خداوند این مجموعه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

حکیمه بهمن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =