ثبت بیش از ۲ هزار مسجد خراسان جنوبی در سامانه اوقاف

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون اطلاعات ۲ هزار و ۵۰ مسجد سطح استان در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی گفت: تمامی اطلاعات رقبات و موقوفات استان در سامانه جامع موقوفات ثبت شده و یا در حال ثبت می‌باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات کمک بزرگی به ترویج فرهنگ وقف و اعتمادسازی در این زمینه می‌کند، ادامه داد: اطلاعات موقوفات ثبت شده در سامانه همواره محفوظ می‌ماند و کارشناسان اوقاف می‌توانند در هر زمان خدمت‌ مطلوب‌تر به موقوفات ارائه دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته تاکنون اطلاعات ۲ هزار و ۵۰ مسجد سطح استان در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی همچنین از ثبت اطلاعات ۴۳۵ حسینیه و ۱۵ تکیه در این سامانه خبر داد و گفت: ثبت اطلاعات موقوفات در سامانه جامع دستورالعملی از سوی سازمان اوقاف کشور است.

هاشمی ضمن درخواست از هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برای ثبت اطلاعات این اماکن در سامانه اوقاف، اظهارکرد: ضمن مراجعه هیئت امنا، کارشناسان ادارات اوقاف استان نیز پیگیر ثبت اطلاعات تمامی موقوفات از جمله مساجد در سامانه هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: با ثبت اطلاعات موقوفات در سامانه، این موقوفات شناسنامه‌دار می‌شوند و با دریافت شناسه ملی مربوطه می‌توانند از کمک‌های مالی و اعتبارات سازمان اوقاف جهت بهسازی و ساخت‌وساز بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =