نیاز ۵.۶ میلیاردی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: حل مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایر استان نیازمند پنج میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر بیجاری شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال گذشته ساخت ۱۵ مدرسه دو یا سه کلاسه برای دانش آموزان عشایری استان مصوب شد که در حال حاضر این پروژه ها با همکاری کانون قلم پی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طبق قول های داده شده مقرر شد که استانداری برای اتمام این پروژه ها یک میلیارد تومان کمک کند، بیان کرد: اگر این اعتبارات اختصاص یابد تلاش می شود تا این پروژه ها تا ابتدای مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

تحصیل ۱۱ هزار و ۲۳۶ دانش آموز عشایر در استان

 رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل ۱۱ هزار و ۲۳۶ دانش آموز عشایر در استان، عنوان داشت: خراسان جنوبی از نظر تعداد دانش آموزان عشایر سومین استان و از نظر وسعت نیز دومین استان کشور محسوب می شود.

بیجاری اضافه کرد: همچنین با توجه به هم مرزی استان با کشور افغانستان و مستقر بودن بیشتر عشایر استان در نقاط مرزی این استان یکی از منحصر بفرد ترین استان های کشور محسوب شده و نیاز است که دولت برای رفع مشکلات آموزشی عشایر کمک کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار و ۴۴۶ دانش آموز عشایر استان کوچ رو در داخل استان هستند، بیان داشت: طبق برآوردهای انجام شده برای سرویس حمل و نقل سالانه این دانش آموزان حدود یک میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۸۰ دانش آموز استان کوچ رو به خارج استان هستند که برای سرویس حمل و نقل آن ها نیز ۷۹۴ میلیون ریال نیاز خواهد بود.

به گفته وی در مجموع برای سال تحصیلی آینده بالغ بر پنج میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال اعتبار برای سرویس حمل و نقل دانش آموزان عشایر استان نیاز خواهد بود.

وی همچنین از توزیع کتب درسی نیمه بها بین ۷۰ درصد دانش آموزان محروم و عشایر استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح نیز چهار میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال اعتبار نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 11 =