ضرورت جمع آوری آثار شهدا، جانبازان و آزادگان

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جمع‌آوری آثار شهدا، جانبازان و آزادگان امری مهم است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، محمد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای جمع آوری و مستندسازی آثار و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان، فرصت اندک است لذا قبل از اینکه این ذخائر گرانقدر را از دست بدهیم باید با برنامه‌ریزی عملیاتی دست به اقدام بزنیم و دین خود را به نسل آینده ادا کنیم.

وی با اشاره به این که شهید و شهادت از جمله نعمت‌هایی است که خداوند به مردم کشور ما عنایت کرده است، ادامه داد: نگاه به جایگاه شهید و مفاهیمی چون شهادت می‌باید به نوعی تغییر یابد که ما برای رسیدن به تعالی و تقرب به آنان متوسل شویم.

حسینی بیان کرد: ما وظیفه داریم رشادت‌ها و شهامت‌های شهدا رزمندگان جانبازان و آزادگان را برای بهره‌گیری در طول تاریخ به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه رهبری به شهدا و شهادت باید مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: حضور ایشان در منازل شهدای غیر مسلمان نمایانگر نگاه ویژه ایشان به این مقوله است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با بیان فعالیت‌های این بنیاد اظهار کرد: در هر سال،۲۶۰ یادواره شهدا با همکاری سایر نهادها در استان داریم.

علی قاسمی یادآور شد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ساخت مقبره برای شهدای گمنام در شهرستان‌ها و ساخت یادمان های شهدا در دانشگاه‌ها و مراکز نیروهای مسلح از جمله فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها، همکاری خوبی در این زمینه داشتند و اساتید خوبی برای تدریس دفاع مقدس در استان داریم و این موضوع در برنامه درسی حوزه های علمیه نیز گنجانده شده است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۰ هزار از کارکنان ادارات استان آموزش دفاع مقدس دیده اند و این بنیاد در موضوعات فرهنگی و هنری در چاپ کتاب، فیلم و مستند دفاع مقدس همکاری خوبی با نهادهای فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد داشته است.

سرهنگ قاسمی یادآور شد: امیدواریم ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک موضوع ضروری در این استان دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =