عصر یک روز بهاری همراه با قران آموزان مؤسسه بلد الامین

گروه فعالیت‌های قرآنی: خوش به سعادت کودکی که از همان سال‌های آغازین عمر گوشش آشنای به نوای قرآن می‌شود، چرا که مادر هنگامی که در کلاس حفظ است او را در آغوش گرفته و در گوشش کلام وحی را زمزمه می کند و این صحنه‌هایی است که در مؤسسه بلدالامین بیرجند دیدیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از خراسان‌جنوبی، در گوشه گوشه این شهر مؤسساتی هستند که به نام قرآن و عترت زینت یافته‌اند و مدیر و مربیان از سر اخلاص و با وجود همه مشکلات آیه‌های وحی را به مشتاقان آموزش می‌دهند.

مؤسسه بلدالامین یکی از مؤسسات فعال قرآن و عترت شهرستان بیرجند است که تا کنون حافظان زیادی را تربیت و دوره‌های قرآنی متعددی را برگزار کرده است و مدیر آن نیز یکی از حافظان برجسته خراسان‌جنوبی است.

عصر یک روز بهاری مهمان این مؤسسه شدیم، مؤسسه‌ای که بر اساس گفته مسؤلین آن تاکنون کلاس‌های مختلف تجوید عمومی و خصوصی، مفاهیم و تدبر در قرآن، آموزش مداحی و حفظ، کلاس‌های آموزشی ویژه آمادگی برای مسابقات قرآنی و کلاس آموزش مکالمه عربی با تأکید بر جنبه‌های قرآنی برگزار کرده است.

موقع حضور ما کلاس حفظ خواهران در حال برگزاری بود. از خانم‌هایی که همراه فرزند خردسالشان به کلاس حفظ آمده بود، می‌توان دریافت که عشق و علاقه فراوانی به حفظ دارند که علی رغم مشکلات فرزنداری در این عرصه گام برداشته‌‌اند.

خوش به سعادت کودکی که از همان سال‌های آغازین عمر گوشش آشنای به نوای قرآن می‌شود و جانش سیراب از آیه‌هایی که وقتی در آغوش مادر است، مادر تکرار می‌کند. بی شک این کودک در بزرگسالی نیز علاقمند به این محیط‌ها خواهد بود.

عصر یک روز بهاری همراه با قران آموزان مؤسسه بلد الامین

مؤسسه در دو بخش کلاس‌های حفظ را برگزار می‌کند، یک بخش کسانی هستند که چندین جزء قرآن را حفظ کرده‌اند و کلاس دیگر نیز کسانی هستند که تازه قدم در مسیر حفظ آیه‌های وحی و قرآن کریم گذاشته‌اند.

در فضای مؤسسه خبرها و مطالبی بر تابلوها می‌بینیم که نشان می‌دهد مدیران و برنامه‌ریزان این مؤسسه در راستای دغدغه‌هایشان در زمینه مشاوره پیش از ازدواج نیز کارگاه‌هایی برگزار کرده‌اند تا در زمینه استحکام بنیان خانواده نیز قدم بردارند.

کلاس حفظ به اتمام می‌رسد و کلاس بعدی که در زمینه طب سنتی است دقایقی بعد آغاز می‌شود. جمعیت زیادی در کلاس حضور پیدا می‌کنند. به گونهای که می‌توان دریافت این روزها بسیاری از مردم دغدغه سلامت خود را دارند.

عصر یک روز بهاری همراه با قران آموزان مؤسسه بلد الامین

برگزاری کلاس حفظ و به دنیال آن کلاس طب سنتی است در یک مؤسسه قرآنی نشان این است که یک مسلمان واقعی باید دنیا و آخرت توامان توجه داشته باشد. همان طور که با حفظ آیه‌های وحی به تغذیه روحی خود توجه دارد با شرکت در کلاس‌های طب سنتی به سلامت جسم و دنیای خود نیز توجه لازم را دارد.

علاوه بر این مؤسسه با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی چون اردوی مزار بی بی زینب خاتون، اردوی مزار رزگ و.. نیز تلاش دارد تا قرآن‌آموزان شادابی روح و روان خود را همواره حفظ کنند.

گفتنی است در این مؤسسه محفل‌های قرآنی ویژه خانم‌ها و آقایان نیز برگزار می‌شود. محفل قرآنی خواهران روزهای سه شنبه و محفل قرآنی آقایان نیز جمعه شب‌ها برگزار می‌شود که بی‌شک علاوه بر آموزش قرآن موجب همبستگی بیشتر قرآن آموزان آن مجموعه می‌شود.

حکیمه بهمن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =