ما یک خانواده ایم یک خانواده ۸۰ میلیونی

« ما یک خانواده ایم؛ یک خانواده ۸۰ میلیونی! » عنوان سرمقاله روزنامه آوای خراسان جنوبی چاپ بیرجند روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۶ است که در شماره ۳۷۸۷خود به قلم مهر آیین منتشر کرد.

در سرمقاله روزنامه آوای خراسان جنوبی نوشته شد: انتخابات برای مردم ایران در چهار دهه اخیر همواره صبغه ای حماسی داشته است.
در بدترین اوضاع جنگی، همزمان با انفجارهای تروریستی منافقان و در دوران فشار و تحریم، همواره معیار سنجش به گفته مهر آیین، استقامت مردم برای حفظ انقلاب از نظر دوست و دشمن میزان مشارکت ایرانیان در انتخابات بوده است.
وی ادامه داد: اتفاقا مردم نیز هرگاه که طمع دشمن و بوی توطئه را حس کرده اند پر شورتر و گرم تر و برنده تر از همیشه به میدان آمده اند.
ادامه سرمقاله به این شرح است: از این رو انتخابات تجلی حضور حماسی و شعور سیاسی ملت ایران است.
این حضور حماسی امید دشمنان را ناامید می کند علاوه بر آن مشارکت حداکثری و فراگیر مردم تدبیر و راهکاری است که کشور را در مقابل دسیسه های رنگارنگ بیگانگان مصون می سازد و بر اقتدار نظام می افزاید، فرآیندی که توامان جمهوریت و اسلامیت نظام را به جهان نشان می دهد.
شرکت فراگیر مردم در انتخابات همچنین بر مناسبات بین المللی کشور با دنیا اثر گذار است، شکل و سطح سیاست های جوامع بین المللی درباره ایران را تعیین خواهد کرد،
و صد البته قدرت چانه زنی ما را درعرصه بین المللی بالا خواهد برد.
رای بالا برای رییس جمهوری منتخب نیز چون سرمایه و پشتوانه ای ملی خواهد بود که توان عملیاتی دولت را در اجرای برنامه هایش تقویت خواهد کرد.
در این میان نقش موثر و امید آفرین شخصیت ها، جریان های سیاسی و بیش از همه رسانه ها در دعوت مردم به این امر خطیر میهنی و جلب اعتماد آنان قابل توجه است.
نکته مهم دیگر آنکه تلاش نامزدها و هیجانات و شور و شوق طرفداران آنها این روزها به اوج خود می رسد.
در این فضا زمینه برای شیطنت معاندان نظام و کشور نیز مهیاست، شرط بلوغ سیاسی و ادب انسانی این است که با صبوری و سعه صدر با رقبا برخورد و بهانه به دست خناسان فرصت طلب داده نشود.
بالاخره پرونده انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هم تا ساعاتی دیگر بسته خواهد شد،
پیروز حقیقی این عرصه بیش از هر جناح و گروه ملت بزرگ ایران است.
پذیرش نتایج انتخابات نشانه رشد مردم سالاری در جامعه است و افرادی که رای نمی آورند باید به پیروز انتخابات تبریک بگویند و از آن پس فضای جامعه را به محبت و دوستی و مهربانی و وحدت هدایت کنند.
شایسته است جریان های سیاسی برنده یا بازنده، ظرفیت شایسته ای از خود به نمایش گذارند و از فردای روز رقابت به رفاقت و همکاری روی آورند و بدانند که کشور را با یک گونه تفکر و اندیشه نمی توان اداره کرد و مدیریت اجرایی حتما به تضارب اندیشه ها و تخصص ها نیازمند خواهد بود.
از این پس بر ملت و گروه های سیاسی فرض است که دولت منتخب را در اجرای برنامه هایش یاری دهند و در جای خود برنامه های آن را دلسوزانه نقد کنند.
به یاد داشته باشیم پیش از هرچیز ما یک خانواده ایم یک خانواده ۸۰ میلیونی ! پس به حفظ کیان خانواده و انسجام آن متعهد باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
۳۲۱۵*۲۰۴۷ * خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار دهنده – عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =